ربات به زبان ساده

يرنامه نويسي

ربات به زبان ساده

۵۶ بازديد

ربات هاي مكانيكي در اشكال و اندازه هاي مختلف ربات به زبان ساده  براي انجام كارايي كه براي آن طراحي شده اند به كار مي روند. همه ربات ها از نظر طراحي، عملكرد و ميزان استقلال متفاوت هستند. از كشتي 0.2 ميلي متري "RoboBee" تا كشتي 200 متري حمل و نقل روباتيك "Vindskip"، روبات ها در حال ظهور هستند تا كارهايي را انجام دهند كه انسان به سادگي نمي تواند انجام دهد. به طور كلي، پنج نوع ربات وجود دارد:

1) ربات هاي از پيش برنامه ريزي شده

روبات هاي از پيش برنامه ريزي شده در يك محيط كنترل شده كار مي كنند كه در آن وظايف ساده و يكنواختي را انجام مي دهند. نمونه اي از يك ربات از پيش برنامه ريزي شده  مي تواند يك بازوي مكانيكي در خط مونتاژ خودرو باشد. بازو يك وظيفه را انجام مي دهد ربات به زبان ساده - جوش دادن يك در، وارد كردن قسمت خاصي به موتور و غيره - و وظيفه آن اين است كه اين كار را طولاني تر، سريع تر و كارآمدتر از انسان انجام دهد.

2) ربات هاي انسان نما

ربات‌هاي انسان‌نما ربات‌هايي هستند كه شبيه و/يا رفتار انسان را تقليد مي‌كنند. اين روبات‌ها معمولاً فعاليت‌هاي انسان‌مانندي (مانند دويدن، پريدن و حمل اشيا) را انجام مي‌دهند و ربات به زبان ساده گاهي به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه شبيه ما باشند، ايرانيان سايبر حتي چهره و حالات انساني دارند. دو مورد از برجسته‌ترين نمونه‌هاي ربات‌هاي انسان‌نما، سوفيا (در ويديوي بالا) از Hanson Robotics و Atlas Boston Dynamics هستند.

3) ربات هاي خودمختار

ربات هاي خودران مستقل از اپراتورهاي انساني كار مي كنند. اين ربات ها معمولاً براي انجام كارهايي در محيط هاي باز طراحي مي شوند كه نيازي به نظارت انسان ندارند. آنها كاملاً منحصر به فرد هستند زيرا از حسگرها براي درك جهان اطراف خود استفاده مي كنند ربات به زبان ساده و سپس از ساختارهاي تصميم گيري (معمولاً يك رايانه) براي برداشتن گام بعدي بهينه بر اساس داده ها و مأموريت خود استفاده مي كنند. نمونه اي از يك ربات مستقل مي تواند جاروبرقي Roomba باشد كه از حسگرهايي براي ربات به زبان ساده پرسه زدن آزادانه در سراسر خانه استفاده مي كند

نمونه هايي از ربات هاي خودگردان

ربات هاي تميز كردن (به عنوان مثال، Roomba)

ربات هاي اصلاح چمن

ربات هاي مهمان نوازي

پهپادهاي خودمختار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.