برنامه نويسي كودكان

۲۸ بازديد

و سپس كلوپ هاي كدنويسي برنامه نويسي كودكان بعد از مدرسه وجود دارد: Code Club داراي شبكه اي نزديك به 2500 آرو است. و در انگلستان براي كودكان 9 تا 11 ساله، CoderDojo دهها مدرسه در بريتانيا نيز دارد، و تعداد فزاينده اي از مدارس خود را اداره مي كنند كه توسط معلمان مشتاق و/يا والدين و توسعه دهندگان شركت هاي محلي اداره مي شوند.

اما اين بدان معنا نيست كه بهترين راه براي حمايت از فرزندانتان خريد محصولات و ثبت نام آنها در خدمات و باشگاه ها است. مهم ترين حمايت نشان دادن علاقه به كاري كه فرزندان شما در مدرسه انجام مي دهند، باقي مي ماند.

حتي اگر از برنامه‌نويسي برنامه نويسي كودكان به‌عنوان يك موضوع دلهره داشته باشيد، ديدن آن از چشم يك كودك اميدوار است كه آن را بسيار كمتر ترسناك كند.

 هفت كودك برنامه نويسي پروژه هايي كه از سرمايه گذاري جمعي استفاده مي كردند ليندا ليوكاس در كتاب برنامه نويسي بچه هاي Hello Ruby افزونه Minecraft LearnToMod به بچه ها مهارت هاي كدنويسي را آموزش مي دهد

... ما يك لطف كوچك براي درخواست داريم. ميليون ها نفر هر روز براي دريافت اخبار آزاد، مستقل و با كيفيت به گاردين مراجعه مي كنند و خوانندگان در 180 كشور در سراسر جهان اكنون از ما حمايت مالي مي كنند.

ما معتقديم كه همه مستحق برنامه نويسي كودكان دسترسي به اطلاعاتي هستند كه بر اساس علم و حقيقت، و تجزيه و تحليل ريشه در اقتدار و صداقت دارند. به همين دليل است كه ما انتخاب متفاوتي انجام داديم: گزارش‌هاي خود را براي همه خوانندگان، صرف نظر از اينكه كجا زندگي مي‌كنند يا توانايي پرداخت آن‌ها را دارند، باز نگه داريم. اين به اين معني است كه افراد بيشتري مي توانند بهتر آگاه شوند، متحد شوند و الهام بگيرند تا اقدامات معناداري انجام دهند.

در اين دوران پرخطر، يك سازمان خبري ايرانيان سايبرجهاني حقيقت جو مانند گاردين ضروري است. ما هيچ سهامدار يا مالك ميلياردر نداريم، به اين معني كه روزنامه نگاري ما عاري از نفوذ تجاري و سياسي است - اين ما را متفاوت مي كند. وقتي هرگز مهمتر از اين نبوده است، استقلال ما به ما اين امكان را مي دهد كه بدون ترس در مورد افراد صاحب قدرت تحقيق، چالش و افشاگري كنيم.

از Guardian با حداقل 1 دلار حمايت كنيد - فقط يك دقيقه طول مي كشد. اگر مي توانيد، لطفاً هر ماه با مبلغي منظم از ما حمايت برنامه نويسي كودكان كنيد. متشكرمدر چند سال گذشته، ادغام فعاليت هاي كدگذاري براي كودكان در آموزش K-12 رونق گرفته است. علاوه بر اين، ابزارهاي تكنولوژيكي جديد و محيط هاي برنامه نويسي فرصت هاي جديدي را ارائه كرده اند و نياز به طراحي تجربيات يادگيري موثر را افزايش داده اند.

 اين مقاله يك رويكرد تحقيقاتي مبتني بر طراحي (DBR) را ارائه مي‌كند كه طي دو سال بر اساس تجربيات كدگذاري مبتني بر ساخت‌گرايي براي كودكان انجام شد و در چهار مرحله DBR انجام شد. سه تكرار (چرخه) در مجموع با شركت كنندگان 8 تا 17 ساله با استفاده از روش هاي تركيبي طراحي و مورد بررسي قرار گرفت. در طول دو سال، ما كارگاه‌هايي را برگزار كرديم كه در آن دانش‌آموزان از يك محيط برنامه‌نويسي مبتني بر بلوك (به عنوان مثال، Scratch) استفاده كردند و به طور مشترك يك مصنوع معنادار اجتماعي (يعني يك بازي) ايجاد كردند.

اين مطالعه نه اصل طراحي را شناسايي مي كند كه مي تواند به ما در دستيابي به تعامل بالاتر در طول فعاليت كدگذاري كمك كند. علاوه بر اين، نگرش مثبت و انگيزه بالا منجر به مديريت بهتر بار شناختي شد. سهم ما در زمينه سازي نظري نتايج در ساخت گرايي و اصول طراحي نوظهور نهفته است. به اين ترتيب، ما شواهد نظري و عملي از ارزش فعاليت‌هاي كدگذاري مبتني بر ساخت‌گرايي را ارائه مي‌كنيم.

مقاله قبلي در شماره مقاله بعدي در شماره كليد واژه ها ساخت گرايي كدگذاري تفكر محاسباتي تعامل كودكان تحقيق مبتني بر طراحي

1. معرفي

شواهد رو به رشدي وجود دارد كه از معرفي برنامه نويسي كودكان علوم كامپيوتر (CS) و تفكر محاسباتي (CT) در آموزش K-12 حمايت مي كند (Hubwieser, Armoni, Giannakos, & Mittermeir, 2014). (افق، 2015). طبق نظر Wing (2006 p.33) "CT نشان 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.