زبان هاي برنامه نويسي كودكان

۲۶ بازديد

Go كه با نام Golang ني زبان هاي برنامه نويسي كودكان ز شناخته مي شود ، يك زبان برنامه نويسي است كه توسط مهندسين گوگل رابرت گريزمر ، راب پايك و كن تامپسون طراحي شده است. اين توسط شركت هاي برجسته اي مانند Google ، YouTube ، Apple Dropbox ، BBC ، IBM و Twitter در ميان بسياري ديگر استفاده شده است. از نظر نحوي مشابه زبان برنامه نويسي C ، Go داراي ساختار و نحوي ساده است و از كلا زبان هاي برنامه نويسي كودكان س و نوع ارث بري برخوردار نيست. از آنجا كه مبتني بر توابع است ، يادگيري آن ساده و آسان است. اين زبان كامپايل شده است ، بنابراين توسعه دهندگان بايد دقت و توجه بيشتري داشته باشند و كد حاصل از آن معمولاً بهتر و مطمئن تر است. ساده بودن ، به راحتي قابل نگهداري است و توسعه آن سريعتر و ارزانتر است و به آن امكان مي دهد عملكرد بهتري داشته باشد. Go علاوه بر اين ، ايمني حافظه ، جمع آوري زباله ، تايپ ساختاري و همزماني به سبك CSP را ارائه مي دهد (به شما امكان مي دهد چندين فرآيند همزمان به طو زبان هاي برنامه نويسي كودكان ر موثر اجرا شوند). كامپايلر ، ابزارها و كد منبع همه رايگان و متن باز هستند. علاوه بر اين ، براي همزماني طراحي شده است و از اين رو مي تواند براي سيستم عامل هاي مختلف ، اعم از ويندوز ، لينوكس يا دستگاه هاي يونيكس مورد استفاده قرار گيرد. همه اينها دلايلي است كه يادگيري Go يك ايده هيجان انگيز است. براي اطلاعات بيشتر به https://golang.org/ مراجعه كنيد.

10. زنگ زدگي

Rust توسط Graydon Hoare در Mozilla Research و با مشاركت ديگران ايجاد شده است ، Rust به دليل ارائه عملكرد و ايمني بالا - خصوصاً همزماني ايمن - مشهور است. اين زبان برنامه نويسي چند پارادايمي از نظر نحوي  زبان هاي برنامه نويسي كودكان شبيه C ++ است. تفاوت در اينجا اين است كه Rust امنيت ايمني حافظه را فراهم مي كند. اين كار بدون جمع آوري زباله انجام مي شود و شمارش مرجع اجباري نيست. اين محبوبيت روزافزون در صنعت به دست آورده است و مايكروسافت در حال آزمايش زبان براي م softwareلفه هاي نرم افزاري ايمن و ايمن است. همچنين از سال 2016 هر ساله به عنوان "محبوب ترين زبان برنامه نويسي" در Stack Overflow Developer Survey انتخاب شده است. امروزه كاربران آن شامل شركت هايي ما زبان هاي برنامه نويسي كودكان نند Dropbox هستند. گفته مي شود كه اين شهرت را مي توان در اين واقعيت جستجو كرد كه Rust داراي مزيت نسبت به بسياري از زبانهاي ديگر است كه فقط با چند نقطه ضعف معتدل شده است.

 

به عنوان مثال ، نصب Rust با Cargo ، ابزاري خط فرمان براي مديريت وابستگي ها ، اجراي آزمون ها ، توليد اسناد و موارد ديگر همراه است. و با وابستگي ها ، تست ها و مستندات موجود به طور پيش فرض ، استفاده از آنها معمول است. علاوه بر اين ، جدا از ابزارهاي داخلي ، جامعه Rust با ابزارهاي توسعه بسياري مواجه شده است. انجام معيارهاي محك ، آزمايشات برنامه نويسي كودكان ايرانيان سايبر فازي و مبتني بر املاك در پروژه هاي مبتني بر زنگ آسان است. پشتيباني جامعه Rust نيز قوي است ، زيرا از طريق گپ ، انجمن كاربر ، زيرمجموعه Rust ، و س questionsالات و جوابهاي Stack Overflow و اتاق گفتگو قابل دسترسي است. گفته مي شود ، سيستم نوع قوي Rust و تمركز بر ايمني حافظه باعث مي شود هنگام تهيه كد يكي از خطاها كاملاً معمول باشد. همچنين ، با اخراج بسياري از كارمن زبان هاي برنامه نويسي كودكان دان موزيلا از تيم Rust در  زبان هاي برنامه نويسي كودكان آگوست 2020 ، برخي مي گويند كه آينده آن مي تواند با مشكل روبرو شود ، اگرچه علائم واضحي در اين مورد وجود ندارد. براي اطلاعات بيشتر

 

به كودكان بياموزيد كدگذاري كنند: راهنماي جامع والدين

در: كلاس هوشمند را بالا ببريد

والدين و معلمان از بسياري از مزاياي كدگذاري يا زبان هاي برنامه نويسي كودكان  برنامه نويسي براي كودكان و دانش آموزان آگاه هستند. از جمله مزاياي ديگر ، بچه ها تفكر محاسباتي ، حل مسئله را ياد مي گيرند و آنها را براي مهارت هاي مورد نياز در جهاني كه بيشتر به فناوري وابسته به برنامه هاي رايانه اي در پشت  زبان هاي برنامه نويسي كودكان صحنه وابسته است ، آماده مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.