برنامه نويسي كودكان

۲۷ بازديد

org يك سازمان غيرانتفاعي است   برنامه نويسي كودكان  كه سالانه Hour of Code را سازماندهي مي كند. علاوه بر ارائه برنامه درسي به مدارس، آنها همچنين ميزبان يك وب سايت برنامه نويسي براي بچه ها با مجموعه اي از چهار دوره هستند كه اصول علوم كامپيوتر را آموزش مي دهند. در پايان هر دوره، دانش‌آموزان مي‌توانند بازي‌ها يا داستان‌هاي تعاملي براي اشتراك‌گذاري آنلاين ايجاد كنند. فرزند شما مي تواند بيش از 74 ميليون پروژه به نمايش گذاشته شده را ببيند و بخشي از آن باشد.

هر دوره از مجموعه اي از پازل ها، فيلم ها و فعاليت هايي تشكيل شده است كه اصول پشت سر علوم كامپيوتر را آموزش مي دهد. دوره 1 براي خوانندگان اوليه (سنين 4 تا 6 سال) ساخته شده است و اگر فرزند شما در حال خواندن ماهرانه باشد، مي توان از آن صرف نظر كرد.

دوره هاي بعدي از يك قالب مبتني بر بلوك براي فعاليت هاي برنامه نويسي استفاده مي كنند، اما دانش آموزان مي توانند كدهاي مبتني بر متن توليد شده را ببينند. در مجموع، اين سري از چهار درس يك برنامه درسي   برنامه نويسي كودكان را تشكيل مي دهند كه در هكتاربراي استفاده در كلاس درس سازماندهي شده است و با استانداردهاي ISTE مطابقت دارد. بهترين از همه، هر يك از دوره هاي آنها بدون هيچ هزينه اي در دسترس است.

5. خراش

وب‌سايت‌هاي اسكرچ، برنامه‌نويسي براي كودكان سن: 8-16 سال مجاني

Scratch پلتفرمي است كه ما براي آموزش كدنويسي به دانش آموزان دبستاني از آن استفاده مي كنيم، بنابراين واضح است كه ما آن را دوست داريم. اين يك وب سايت كدگذاري بلوك بدون هزينه براي كودكان است كه توسط آزمايشگاه رسانه MIT توسعه يافته است. Scratch زبان برنامه نويسي خودش است و از بلوك هاي گرافيكي تشكيل شده است كه به هم متصل مي شوند.

علاوه بر اين، Scratch داراي يك جامعه آنلاين بزرگ است كه در آن كودكان مي توانند برنامه ريزي كنند و رسانه هاي تعاملي مانند داستان، بازي و انيميشن   برنامه نويسي كودكان را با مردم از سراسر جهان به اشتراك بگذارند. پلتفرم اسكرچ مخصوصاً براي كودكان 8 تا 16 ساله طراحي شده است. كودكان كوچكتر نيز مي توانند ScratchJr را امتحان كنند، نسخه ساده شده Scratch كه براي سنين 5 تا 7 سال طراحي شده است.

ما از Scratch در برنامه درسي برنامه نويسي خود استفاده مي كنيم زيرا اين روشي عالي براي بچه هاي كوچكتر است تا مهارت هاي حل مسئله،ايرانيان سايبر ارتباط و استدلال خود را توسعه دهند. هيچ زبان برنامه نويسي واقعي را آموزش نمي دهد، اما پله اي براي برنامه نويسي كامپيوتر و زبان هاي برنامه نويسي است.

توصيه مي شود: كلاس هاي كدنويسي پايتون براي كودكان اعلان لپ تاپ آخرين برنامه نويسي كودكان را دريافت كنيدفعاليت ها، اخبار و منابع!پست الكترونيك*اسم مادر يا پدر*اولين آخروب سايت هاي مدرسه راهنمايي (سنين 11-13)

6. App Inventor

App Inventor، وب‌  برنامه نويسي كودكان سايت‌هاي برنامه‌نويسي براي كودكان سن: 13+ مجاني

App Inventor يك زبان بصري و مبتني بر بلوك براي ساخت برنامه هاي اندرويد است. اين وب سايت برنامه نويسي براي كودكان داراي آموزش هاي ويدئويي و دوره هاي آموزشي در يك جعبه است.

App Inventor كه در اصل توسط گوگل ساخته شده است، برنامه‌ريزي برنامه‌هاي اندرويد را فقط با حركت دادن اشيا در اطراف صفحه ممكن مي‌سازد. اين رويكرد شبيه برنامه نويسي مبتني بر بلوك است. اين دوره با راه‌اندازي App Inventor شروع مي‌شود و به سمت ساخت برنامه‌هاي پيچيده‌تر اندرويدي به تدريج پيش مي‌رود. دانش‌آموزان ياد مي‌گيرند كه چگونه اپليكيشن‌هاي موبايل بسازند و با استفاده از App Inventor به اشتراك بگذارند. اين آموزشي، آسان و سرگرم كننده است.

MIT اكنون ميزبان App Inventor به صورت آنلاين است، بنابراين، خوشبختانه براي ما، به صورت رايگان در دسترس است. آموزش‌ها براي استفاده معلمان اصلاح شده و در يك دوره آموزشي كه شامل درس‌هاي ويديويي و متني است،   برنامه نويسي كودكان جمع‌آوري شده‌اند. App Inventor به‌جاي اينكه بچه‌هايتان را از تلفن دور نگه داريد، به بچه‌ها كمك مي‌كند تا داخل گوشي بروند.

7. كد هيولا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.