زبان برنامه نويسي پايتون

۳۰ بازديد

چگونه مي توانم به كودكانم كمك كنم پايتون را ياد بگيرند؟ 

چه معلم باشيد و چه پدر و مادر ، شروع بچه ها به يادگيري پايتون ساده است. امروز ما برخي از آموزش هاي ساده پايتون را براي بچه ها مرور خواهيم كرد كه باعث مي شود شروع به يادگيري پايتون براي بچه ها بسيار آسان شود.

در درس پايتون امروز ، ما در حال بررسي دستورات بسيار ساده برنامه نويسي هستيم تا شما و دانش آموزان خود با نحوه كار پايتون آشنا شويد و اينكه در نهايت چگونه مي توانيم از اين برنامه براي توسعه بازي ها و پروژه هاي سرگرم كننده براي كودكان استفاده كنيم.

اين آموزش پايتون عظيم براي كودكان به سه درس تقسيم شده است. هر يك از اين دروس پايتون براي بچه ها برخي از مفاهيم اساسي كدگذاري را مرور مي كند و دانش ما را براي آموزش پايتون به بچه ها به كار مي برد. براي كمك به پيمايش در آموزشهاي پايتون مي توانيد از فهرست مطالب زير استفاده كنيد تا بتوانيد با سرعت دانشجويان خود پيش برويد.

 

امروز ما در حال بررسي و يادگيري مفاهيم برنامه نويسي زير هستيم:

 

نحو: نحو در اصل "هجي و دستور زبان" زبانهاي برنامه نويسي رايانه است. همانطور كه درك جمله انگليسي بدون هجي و دستور زبان صحيح ممكن است دشوار باشد ، يك كامپيوتر نمي تواند دستورات آنها را درك كند ، مگر اينكه به درستي تنظيم شده باشد. نحو روش مناسب براي تعيين دستورات در زبانهاي برنامه نويسي را تعريف مي كند.

متغيرها: در برنامه نويسي رايانه ، متغير نوعي از مقدار است كه مي تواند تغيير كند. در اين آموزش پايتون ، ما در حال بررسي نحوه تغيير متغيرها در پايتون خواهيم بود و اينكه اين چگونه بر خروجي برنامه نويسي ما تأثير مي گذارد.

حلقه ها: حلقه ها شامل مجموعه اي از دستورالعمل ها هستند كه به طور مداوم تكرار مي شوند تا زماني كه مجموعه خاصي از شرايط برآورده شوند. for با حلقه while را درك كنيم.

 

اين درس ساده ، خنده دار و درخشان است زيرا وقتي بچه ها اين كار را انجام مي دهند ، براي آنها آسان است كه اين كلمات اول را با كلمات ديگري كه مي خواهند جايگزين كنند. بعلاوه n كاراكتر خط جديد (n كوتاه است براي جديد ، دريافت مي كنيد؟) به بچه ها نشان مي دهد كه چگونه فضاهاي بالا و پايين متن خود را ايجاد كنند.

از چاپ متن ، دروس Haughton به محاسبات رايج ، متغيرها ، وارد كردن متن و اعداد ، توليد اعداد تصادفي (تا جلوه هاي سرگرم كننده كه بچه ها قدرداني مي كنند) ، ليست ها ، توابع و موارد ديگر تبديل مي شوند

وقتي اصول پايتون را ياد گرفتيد و با تغيير متن و اعداد در كد خود بازي كرديد ، با پايتون چه كار ديگري مي توانيد انجام دهيد؟

اين يك سوال عالي است در مواردي كه زبانهايي مانند Scratch ، Hopscotch و Tynker از طريق حباب يا مسدود كردن به شما امكان ايجاد برنامه هاي تصويري و بازي هاي تعاملي را مي دهند ، معمولاً صادر كردن كار خود براي تهيه كد براي تطبيق خارج از اين برنامه ها دشوار است. پايتون يك مشكل مخالف دارد.

 

https://teachyourkidscode.com/learn-python-for-kids/

 

یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و گسترده استفاده می‌شود. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، دارای نحوهٔ نوشتن کدی است که بسیار شبیه به زبان انگلیسی است؛ این ویژگی باعث می‌شود که پایتون به عنوان یکی از زبان‌های آموزشی برنامه‌نویسی بسیار مورد توجه قرار بگیرد، زیرا کدنویسی در آن به نسبت سایر زبان‌ها بسیار قابل فهم و انعطاف‌پذیر است. همچنین پایتون از طیف وسیعی از برنامه‌ها و کاربردهای مختلف پشتیبانی می‌کند، از توسعه وب و نرم‌افزارهای سروری گرفته تا علوم داده و هوش مصنوعی.

 

یادگیری پایتون معمولاً برای مبتدیان به دلیل سادگی و قدرت زبان بسیار دلچسب است. شروع به یادگیری پایتون می‌تواند از منابع آموزشی آنلاین و آفلاین، از جمله ویدئوهای آموزشی، کتاب‌های مرجع و دوره‌های آموزشی آغاز شود. همچنین پروژه‌های کوچک و متوسط راه بسیار موثری برای تثبیت مفاهیم یادگیری شده در پایتون محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، جامعهٔ فعال برنامه‌نویسان پایتون باعث شده است که منابع غنی و متنوعی برای یادگیری و پیشرفت در این زبان در دسترس باشد، از جمله انجمن‌ها، وبسایت‌ها، و نشریات مختلف.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.