آموزش ICDL براي كودكان

۲۸ بازديد

در اين ماه، برنامه جوانان NRC در سه  آموزش ICDL براي كودكان اردوگاه پناهندگان در اردن، هزارمين دارنده گواهينامه ICDL خود را فارغ التحصيل خواهد كرد. مادران SOS از دهكده كودكان SOS Kayonza، Nyamagabe، Gicumbi و Kigali پس از اتمام موفقيت آميز آموزش ICDL Digital Citizen، Digital Care Assistant و DCA-Rafiki، گواهينامه ICDL را دريافت كردند.

دهكده‌هاي كودكان SOS در رواندا به ديجيتالي شدن روي آوردند تا كارآمد عمل كنند. يك سيستم مديريت اطلاعات مبتني بر فناوري اطلاعات در مكان‌هاي SOS براي نظارت بر رفاه كودكان در برنامه مراقبت جايگزين و آزمايشگاه‌هاي رايانه براي جوانان ايجاد شده است تا به آنها كمك كند به فرصت‌هاي بازار كار دسترسي پيدا كنند.

مدير ملي دهكده هاي كودكان SOS در رواندا، آقاي ژان بوسكو كويزرا، از مادران SOS به خاطر شجاعت آنها در طول دوره آموزشي و آموزش ICDL براي كودكان گذراندن امتحانات دو ماژول پايه در برنامه ICDL تشكر كرد.

او افزود كه آموزش ICDL براي همه مادران SOS ضروري است زيرا به آنها كمك مي كند تا مسئوليت مراقبت از كودكاني را كه مراقبت والدين خود را از دست داده اند انجام دهند.

"امروزه كار حرفه اي بدون دانش در مهارت هاي IT آسان نيست. به عنوان مادران SOS، شما بايد فناوري اطلاعات را ياد بگيريد تا از كودكاني كه مراقبت والدين خود را از دست داده اند مراقبت كنيد. تصور كنيد تمام زماني را كه ممكن است به دنبال يك فايل صرف كنيد، زماني كه مي‌توانيد يك پايگاه داده در رايانه خود ذخيره كنيد. دهكده هاي كودكان SOS در رواندا نياز به افزايش سواد ديجيتالي همكاران دارد.

كويزرا افزود كه دهكده‌هاي كودكان SOS در رواندا به ظرفيت‌سازي مداوم فناوري اطلاعات براي تمرين به آنها ادامه خواهند داد. او از آموزش ICDL براي كودكان مادران SOS آموزش ديده خواست تا دانش و مهارت هاي خود را به اشتراك بگذارند.

اسپرانس موكاندوري SOS مادر در محل Byumba ايرانيان سايبر گفت كه آموزش ICDL به آنها كمك مي كند تا مسئوليت مراقبت از كودكان را انجام دهند.

"دنيا در زماني است كه فناوري "به سرعت" در حال پيشرفت است. قبل از آموزش در ICDL، نمي توانستم به فرزندانم در زمينه ICT كمك كنم اما اكنون مي توانم. اميدوارم حتي بچه ها و جوانان ما هم از اين آموزش مهم بهره ببرند.»خاله جوزفين دوشيميمانا SOS در كيگالي گفت كه او زمان زيادي را صرف آموزش در زمينه ICT كرده است.

ما به عنوان خاله هاي SOS كارهاي زيادي براي مراقبت از كودكان داريم اما من تصميم گرفتم براي دريافت اين گواهي سخت تلاش كنم. ژوزفين گفت: "شغل هاي فعلي مستلزم استفاده از فناوري است و بيشتر مشاغل به مهارت هاي ديجيتال حرفه اي براي بهره وري نياز دارند، بنابراين ما نمي توانيم شهروندان آينده بهتري را بدون دانش ICT پرورش دهيم."

در راستاي سياست يكپارچه حقوق كودك (CRP)، ارزش اصلي دهكده هاي كودكان SOS در رواندا بيان مي كند كه "هر كودك بايد در يك خانواده زندگي كند و با عشق، احترام و امنيت رشد كند". دهكده كودكان SOS در رواندا تآموزش ICDL براي كودكان وسعه يك سيستم مديريت اطلاعات كارآمد مبتني بر فناوري اطلاعات را براي نظارت بر رفاه كودكان و جوانان بدون مراقبت والدين سفارش داد. ICDL يك ارزيابي استاندارد بين المللي از مهارت هاي كامپيوتري و فناوري اطلاعات (IT) زبان آموزان است. ICDL بر اساس سيستم مديريت كيفيت مطابق با الزامات ISO 9001-2008 در سرتاسر جهان در حال فعاليت و ارائه آزمايشات است.

قبل از اين دوره، SOS Children's Villages ويتنام يك نظرسنجي كوتاه به عنوان تجزيه و تحليل نيازها در 4 روستا از جمله هانوي، هاي فونگ، ويت تري و وين انجام داد. گروه هدف شامل كودكان SOS كه در برنامه هاي آموزشي حرفه اي شركت مي كنند، فارغ التحصيلاني كه به دنبال مشاغل پايدار هستند و كودكان SOS كه در حال حاضر مشغول به كار هستند، مي باشد. نتيجه گيري اين بود: براي يافتن شغل مناسب و ارتقاء شغلي كودكان، داشتن دانش اوليه فناوري اطلاعات و مهارت هاي كامپيوتري به ويژه براي برنامه هاي مايكروسافت آفيس مانند Word، Excel، PowerPoint ضروري است. با اين حال، كودكان SOS شانس زيادي براي افشاي و بهبود اين مهارت ها نداشته اند.

بنابراين، دوره آموزشي و آزمون ICDL در Hermann Gmeiner در هانوي به صورت پايلوت از تاريخ 13 تا 18 مارس 2017 برگزار شد. 13 كودك از 4 روستا امتحانات را گذرانده و گواهينامه ICDL خود را پس از اتمام تحصيل دريافت كردند كه انتظارات آموزش ICDL و اهداف ما را برآورده كرد. كوس به فرزندان ما كمك كرده است تا براي شانس بهتر در حرفه خود و اطمينان بيشتر در درخواست 

سرفصل‌های آی‌سی‌دی ال (ICDL)، یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین دوره‌های آموزشی در حوزه مهارت‌های کامپیوتری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ITC) است. این دوره با هدف آموزش مهارت‌های اساسی و اساسی در استفاده از رایانه و نرم‌افزارهای مختلف طراحی شده است. سرفصل‌های آی‌سی‌دی ال شامل موارد زیر می‌شود:

 

مفاهیم اساسی رایانه: این بخش از دوره برای آشنایی شرکت‌کنندگان با مبانی کامپیوتر و عملکرد آن طراحی شده است. شامل مفاهیمی مانند سخت‌افزار، نرم‌افزار، سیستم‌عامل، مرورگر و اینترنت است.

کار با ویندوز: این بخش به آموزش مهارت‌های اساسی کار با سیستم‌عامل ویندوز اختصاص دارد. از جمله مواردی که در این بخش آموزش داده می‌شود، استفاده از رابط کاربری ویندوز، مدیریت فایل و پوشه‌ها، استفاده از برنامه‌های اداری مانند ورد و اکسل و همچنین مفاهیم امنیتی مرتبط با کامپیوتر می‌باشد.

این سرفصل‌ها تنها یک تجربه ابتدایی از مهارت‌های کامپیوتری و استفاده از فناوری اطلاعاتی را فراهم می‌کنند و برای هر کسی که می‌خواهد در دنیای امروزی پیشرفت کند، بسیار ارزشمند و ضروری می‌باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.