آموزش برنامه نويسي كودكان

۳۳ بازديد

به كودكان پروژه هاي دنياي واقعي  آموزش برنامه نويسي كودكان داده مي شود تا با استفاده از نرم افزار LEGO® و مدل هاي LEGO كه توسط كودكان ساخته شده اند، كار كنند.كدنويسي در مرحله كليدي 3

آموزش كدنويسي در مرحله كليدي 3 پيچيده تر است و شامل يك فرو رفتن عميق تر در مفاهيم اساسي و مهارت هاي مورد نياز براي توسعه كدنويسي است:

در مرحله كليدي 3، كدنويسي و برنامه‌نويسي مي‌تواند بسيار آزمايشي‌تر شود و به كودكان اين امكان را مي‌دهد تا وارد مراحل سخت كدنويسي شوند و از شكست‌ها و همچنين موفقيت‌ها حداكثر استفاده را ببرند. توانايي آنها در اشكال زدايي تا حد امكان آزمايش شده است، مهارت هاي خود را در حل مسئله، ارتباط و صبر ايجاد مي كند!

مدل‌هايي كه مي‌توانند پيچيدگي را در مرحله كليدي 3 ايجاد كنند. ساخت ربات‌هاي كدگذار ممكن است شامل طيف بيشتري از حسگرهاي ورودي و خروجي باشد كه به كودكان اجازه مي‌دهد مهارت‌هاي مهندسي و  آموزش برنامه نويسي كودكان حل خلاقانه مسائل را توسعه دهند.

استفاده از LEGO براي آموزش كدنويسي در مرحله كليدي 3

در سال 2020، LEGO محدوده مورد انتظار LEGO® Education SPIKE™ Prime را منتشر كرد. اين محدوده براي پر كردن شكاف مرحله كليدي 3 كه WeDo و Mindstorms® باقي گذاشته بودند طراحي شده است.

LEGO SPIKE Prime براي آموزش مهارت‌هاي برنامه‌نويسي و برنامه‌نويسي دانش‌آموزان متوسطه با استفاده از آجرهاي لگو و نرم‌افزار رمزگذاري بصري كشيدن و رها كردن LEGO بر اساس Scratch طراحي شده است.

SPIKE Prime طوري طراحي شده است كه دنباله‌روي LEGO WeDo باشد. اين محدوده به آن دسته از كودكاني مي‌رسد كه به تازگي سفرهاي كدنويسي  آموزش برنامه نويسي كودكان خود را آغاز كرده‌اند، تا كودكاني كه آماده هستند انگشتان پاي خود را در كدنويسي مبتني بر متن با پايتون فرو ببرند.كدي ng در مرحله كليدي 4 و فراتر از آن

پتانسيل كدنويسي نمايي است و اين ايرانيان سايبر درس اصلي است كه بايد در مرحله كليدي 4 و فراتر از آن آموزش داده شود. اكنون كه كودكان اصول اوليه را دارند و مفاهيم اصلي كدنويسي و برنامه نويسي را بررسي كرده اند، اكنون بايد بتوانند اين مهارت ها را در مسائل دنياي واقعي به كار ببرند.

آشنايي دانش‌آموزان در اين مرحله با زبان‌هاي برنامه‌نويسي دنياي واقعي مانند پايتون و جاوا نه تنها مهارت‌هاي كدنويسي دانش‌آموزان را افزايش مي‌دهد، بلكه آنها را براي مشاغل دنياي واقعي و آينده در كدنويسي و برنامه‌نويسي آماده مي‌كند.

استفاده از LEGO براي آموزش كدنويسي به مرحله كليدي 4

سري LEGO® MINDSTORMS® Education قديمي‌ترين و پيچيده‌ترين منبع كدنويسي لگو است. امكانات واقعاً با Mindstorms بي پايان آموزش برنامه نويسي كودكان  است. طيف گسترده اي از قطعات براي آزمايش وجود دارد، از جمله سنسور رنگي چشمگير و همچنين سنسور مادون قرمز و سنسور دما.

دامنه حسگرها به دانش آموزان اجازه مي دهد تا با استفاده از ابزارها و كدهايي كه خودشان ايجاد كرده اند، آزمايش هاي علمي را در زندگي واقعي انجام دهند. اين يك رويكرد واقعا جامع براي STEAM است و مي تواند براي يادگيري برنامه نويسي بسيار فراتر از دبيرستان استفاده شود.

اهميت آموزش كدنويسي و مهارت هاي برنامه نويسي براي نيروي كار قرن بيست و يكم قابل انكار نيست و اين سفر مي تواند در هر سني شروع شود.

تمام محدوده هاي برنامه نويسي و برنامه نويسي LEGO ما را بررسي كنيد و همين امروز بچه هاي خود را برنامه نويسي كنيد! رشد درك علوم رايانه در سنين پايين تأثير مهمي بر نحوه رشد كودكان دارد. به همين دليل است كه برنامه درسي ابتدايي شامل موضوعاتي براي آموزش برنامه نويسي به كودكان 5 تا 11 ساله است.

اين آموزش تفكر محاسباتي را توسعه آموزش برنامه نويسي كودكان  مي دهد تا از رايانه ها نه تنها به عنوان كاربر بلكه به عنوان خالق نيز استفاده كند. بنابراين انتخاب در مورد آينده شغلي آنها اهميتي ندارد، ما مي دانيم كه رايانه يك بخش اساسي از آن خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.