آموزش برنامه نويسي براي كودكان

۳۷ بازديد

بلوك كلاه بلوكي با يك برآمدگي در بالاي  آموزش برنامه نويسي براي كودكان آن است و براي شروع يك اسكريپت بر اساس يك شرايط از پيش تعريف شده استفاده مي شود.

به پالت رويدادها برويد و وقتي پرچم روي بلوك كلاه كليك كرديد، آن را بكشيد و رها كنيد.

اكنون به مرحله برويد و سپس روي پرچم سبز ضربه بزنيد تا اسكريپت شروع شود.

اسكريپت حركتي توبي

ساختن توبي كه انگار در حال راه رفتن است

سپس، يك بار روي نماد Tobi ضربه بزنيد. سه دكمه زير آن ظاهر مي شود. در سمت چپ دكمه ويرايش است. با ضربه زدن روي آن، تنظيمات Sprite باز مي‌شود، مشابه تب Costumes در نسخه دسكتاپ PictoBlox.

روي دكمه Costume ضربه بزنيد. خواهيد ديد كه 4 ظاهر يا لباس وجود دارد. خارج از اينها 4، جابجايي بين راه رفتن 1 و راه رفتن 2 باعث مي شود توبي به نظر برسد كه در حال راه رفتن است.

از آنجايي كه ما روي  آموزش برنامه نويسي براي كودكان ظاهر Tobi كار مي كنيم، از بلوك هايي از پالت Looks استفاده مي كنيم. سوئيچ لباس را بكشيد و رها كنيد تا در قسمت اسكريپت مسدود شود.

 

بلوك كت و شلوار سوئيچ Tobi Walking 1 را از منوي كشويي انتخاب كنيد.

براي كپي كردن بلوك، آن را به مدت طولاني فشار دهيد. Tobi Walking 2 را از منوي كشويي بلوك دوم انتخاب كنيد.

يك بلوك انتظار با تأخير 0.2 ثانيه در زير هر لباس سوئيچ اضافه كنيد تا همه بلوك‌ها را مسدود كرده و كنار هم قرار دهيد.

يك بلوك براي هميشه براي اجراي اسكريپت  آموزش برنامه نويسي براي كودكان براي هميشه اضافه كنيد.

در نهايت، بلوك كلاه كليك شده با پرچم را در بالاي اسكريپت اضافه كنيد و اين اسكريپت را اجرا كنيد.

از آنجايي كه هر دو اسكريپت بلوك كلاه يكساني دارند، هر زمان كه روي پرچم كليك كنيم با هم اجرا مي شوند.

با كليك بر روي اين دكمه مي توانيد به حالت تمام صفحه برويد. حالا بر روي دكمه پرچم كليك كنيد.

 

ساخت توبي آموزش برنامه نويسي براي كودكان  واك

و بس! شما با موفقيت اولين كد خود را در PictoBlox نوشتيد! اكنون هيچ چيز نمي تواند شما را از آزادسازي تخيل خود باز دارد و با آن معجزه كنيد. ب-)در مورد نوآوري

ما از كدنويسي خلاق براي همه پشتيباني مي كنيم.

چه كار مي كنيم؟

Scratch به جوانان كمك مي كند تا ياد بگيرند خلاقانه فكر كنند، استدلال سيستماتيك داشته باشند و به طور مشترك كار كنند - مهارت هاي ضروري براي زندگي در قرن بيست و يكم.

 

Scratch براي اولين بار به عنوان يك برنامه آموزش برنامه نويسي براي كودكان  دسكتاپ در سال 2007 توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمايشگاه رسانه MIT راه اندازي شد. Scratch با الهام از لوگوي زبان برنامه نويسي اوليه، به عنوان يك پلتفرم منبع باز و مبتني بر بلوك براي پشتيباني از طيف گسترده اي از بيان خلاق توسعه داده شد. Scratch 3.0 كه در سال 2019 راه اندازي شد، براي كار در هر مرورگر فعلي و روي دستگاه هاي مختلف - از جمله دستگاه هاي لمسي مانند تبلت ها، طراحي شده است. بچه‌ها مي‌توانند داستان‌ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.