اسکرچ جونیور برای کودکان

۱۳ بازديد

Scratch یک نرم افزار آموزشی است که یک رویکرد اسکرچ جونیور  اولیه به مکانیک توسعه کامپیوتر ارائه می دهد. این یک ابزار ایده آل برای معلمان است، اما به افراد اجازه می دهد تا به سادگی برنامه نویسی و کدهای کامپیوتری را یاد بگیرند. Scratch که تحت یک مجوز منبع باز منتشر شده است، کاملا رایگان است و هیچ تبلیغاتی ندارد.

 

به منظور درک بهتر تکنیک های لازم برای ایجاد کد کا اسکرچ جونیور مپیوتری، Scratch یک رابط بصری را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان کاربر ترجمه شده است (زبان های زیادی از جمله فرانسوی پشتیبانی می شوند). Scratch به رشد ذهن خلاق جوانان کمک می کند؛ این پلت فرم برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه یافته است (برای کودکان کوچکتر، به امکان استفاده از ScratchJr توجه کنید).

 

استفاده از رابط Scratch آسان است، چه از طریق سرویس آنلاین، از طریق برنامه تلفن همراه برای Android (بدون نسخه iOS) یا برنامه های دسکتاپ برای Windows و macOS. در هر صورت،اسکرچ جونیور  سیستم یکسان است. در سمت چپ صفحه بلوک های برنامه نویسی، در مرکز منطقه برنامه نویسی و در سمت راست نتیجه برنامه شما قرار دارد. بلوک ها را برای ایجاد یک ویدیو، بازی ویدیویی یا پروژه برنامه نویسی دیگر قرار دهید.

 

استفاده از خراش چیست؟

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​فناوری اطلاعات و فناوری دیجیتال همه جا هستند. از رایانه رومیزی خود گرفته تا رایانه ای که در جیب خود دارید (تلفن هوشمند، آیفون)، حتی روی مچ خود (smartWatch، Apple Watch و سایر ساعت های متصل. زندگی ما توسط برنامه ها و وب سایت ها اداره می شود.

 

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدهای کامپیوتری چگونه کار اسکرچ جونیور  می کنند؟ Scratch شما را به کشف آن در قالب یک رویکرد سرگرم کننده دعوت می کند. این مانند یک بازی پازل است که در آن شما باید قطعات را کنار هم بچینید، در این مورد آجرهای رنگی، تا به نتیجه برسید. اما به جای بازسازی یک تصویر یا عکس، بلوک های رنگی باعث واکنش کامپیوتری می شوند.

 

این آجرهای رنگی در واقع تگ های کامپیوتری، اساس برنامه نویسی هستند. آنها به شما اجازه می دهند یک برنامه از A تا Z ایجاد کنید و سپس آن را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید.

 

Scratch بیشتر شبیه یک بازی است تا نرم افزار کدنویسی. در واقع ازاسکرچ جونیور آجرهای رنگی شما برای جابجایی اشیا یا کاراکترها روی صفحه استفاده می شود. انگار در حال ساختن یک کارتون یا یک بازی ویدیویی (که با کد کامپیوتری نیز ساخته شده اند) هستید.

 

این رویکرد سرگرم کننده به شما امکان می دهد تا  اینجا با مفهوم برنامه نویسی آشنا شوید، بدون اینکه متوجه شوید. علاوه بر این، برای ماهرترین کاربران، ایجاد یک بازی ویدیویی کوچک یا یک فیلم کوتاه متحرک کاملاً امکان پذیر است.

 

خراش

 

و اگر واقعا نمی دانید چه کاری باید انجام دهید،  اسکرچ جونیور روی تایر Explorer کلیک کنید و به کشف تمام خلاقیت های کاربران دیگر بروید! و اگر می خواهید شروع کنید، اما مردد هستید، از طریق جعبه آموزش بروید. آموزش ها ویدیوهایی هستند که در صفحه اسکرچ شما ظاهر می شوند. هر ویدیو به چندین فصل تقسیم می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا با انجام اقداماتی که می‌روید، آنها را دنبال کنید. عملی و غریزی.

 

چرا از اسکرچ در مدرسه استفاده کنیم؟

مربیان می توانند از Scratch برای کمک به دانش آموزان خود در اسکرچ جونیور  توسعه تفکر خلاق، کار مشترک و استدلال استفاده کنند. برای دریافت ایده برای استفاده از اسکرچ در دنیای آموزشی، می توانید به وب سایت پروژه مراجعه کنید که ایده های بسیاری از معلمان سراسر جهان و در موضوعات مختلف را گرد هم آورده است. راهنماها و برنامه های زیادی نیز موجود است.

 

برای دانش‌آموزان، امکان کاوش در بسیاری از آموزش‌های Scratch وجود دارد که مستقیماً از رابط برنامه در دسترس هستند. معلمان همچنین می توانند کارت های برنامه نویسی را چاپ کنند که دستورالعمل هایی را برای پروژه های مختلف ارائه می دهد.

 

با ایجاد حساب معلم ویژه می توانید برای دانش آموزان خود کارگاه اسکرچ جونیور  ایجاد کنید. سپس آنها حساب خود را خواهند داشت و می توانند به فعالیت هایی که به آنها اختصاص داده اید ملحق شوند.

 

برای ادامه، می‌توانید با مقاله ما مشورت کنید: مایکروسافت می‌خواهد از یادگیری کدنویسی در مدرسه پشتیبانی کند

 

چگونه از نرم افزار اسکرچ استفاده کنیم؟

چه در نسخه نرم افزاری و چه در نسخه کاربردی، Scratch در همه جا رابط یکسانی دارد. اینجوری گم نمیشی علاوه بر این، اگر یک حساب کاربری (رایگان) ایجاد کنید، می‌توانید پروژه‌های  Scratch Junior خود را در همه دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید (لیست دستگاه‌ها را در زیر ببینید).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.