چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم

۴۰ بازديد

 (این آموزش اقتباسی به زبان فرانسوی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم در Scratch 3.0 از آموزش Griffpatch در یوتیوب است)

 

بازیکن

ما یک sprite اصلی را می کشیم (یا بازیابی می کنیم).  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم این همان چیزی است که متحرک خواهد شد.

 

مانند Griffpatch، من پیشنهاد می کنم با 25 x 25 پیکسل بروید. اینجا مال من است:

 

 

 

برای وارد کردن یک تصویر (بیشتر فرمت های معمولی پذیرفته چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  می شوند: jpg، gif، png، و غیره) باید از دکمه موجود در این منو استفاده کنید.

 

برای فهمیدن اندازه یک جن (لباس) در اسکرچ، باید زیر تصویر لباس را نگاه کنید (اینجا 25 x 25 پیکسل).

نام sprite را به "Player" تغییر دهید.

 

سپس 3 متغیر سراسری (برای همه sprites) ایجاد می کنیم:

 

LEVEL (که سطح بازی ر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ا نشان می دهد)

SCROLL X (که نشان دهنده افست اسکرول افقی است)

SCROLL Y (که نشان دهنده افست پیمایش عمودی است)

سپس 2 متغیر محلی ایجاد می کنیم (برای sprite "Player"):

 

x (که نشان دهنده موقعیت افقی بازیکن است)

y (که نشان دهنده موقعیت عمودی بازیکن است)

به طور پیش فرض، مقدار متغیرها در صفحه انیمیشن نمایش داده می چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  شود. لطفاً علامت همه این موارد را بردارید. چیزی نباید نمایش داده شود.

 

سکوها

اسپرایت "Player" را کپی کنید (با کپی کردن آن یک  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم اسپرایت جدید با همان متغیرهای محلی ایجاد می کنیم). نام اسپرایت جدید را «پلتفرم» بگذارید. با حذف لباس قدیمی، یک لباس جدید "سطح 1 1" اضافه کنید و یک خط مستقیم زیبا، کمی ضخیم بکشید.

 

 

برای ترسیم یک خط مستقیم، کافی است هنگام کشیدن خط، کلید Shift را نگه دارید.

کد

برای برنامه نویسی صحیح در Scratch باید ک چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم د خود را سازماندهی کنید. Griffpatch در مورد کنترل است. برای رسیدن به این هدف، از بلوک های ارسال پیام استفاده می کند.

 

در پلیر اسپرایت اضافه کنید:

 

 

هنگامی که sprite "Player" پیام "پرچم سبز" را دریافت می کند، مقداردهی اولیه می شود:

 

 

هنگامی که اسپرایت "بازیکن" پیام "شروع بازی" را  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم دریافت می کند، حلقه اصلی بازی را راه اندازی می کند، حلقه ای که حلقه اکشن را بازنشانی و راه اندازی می کند:

 

 

در داخل این حلقه 2 بلوک جدید وجود دارد که باید ایجاد شود:

 

 

 

قسمت اول حلقه اصلی مربوط به مقداردهی اولیه (در صورت شروع مجدد) بازی است. این قسمت از ارسال پیام هایی ("Reset"، "Initialization") تشکیل شده است که به شما امکان می دهد سایر How to make animation with scratch  sprites ها را کنترل کنید، و از اجرای بلوک "Initialization" جدید که "بازیکن" را در موقعیت مکانی قرار می دهد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.