نرم افزار اسکرچ جونیور در تمام سطوح

۲۲ بازديد

ظرفیت تجزیه و تحلیل، انسجام و منطق وجود ندارد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  که در واقع مهارت‌های زیربنایی تفکر محاسباتی هستند. در واقع، کدگذاری یک sprite به معنای تفکر در مورد عملی است که sprite مورد نظر باید انجام دهد و دسته‌های مختلف بلوک‌های Scratch برای استفاده. سپس نحوه سازماندهی و ترتیب منطقی انواع بلوک ها برای نوشتن برنامه ای که به جن اجازه می دهد تا اقدام مناسب را انجام دهد و اقدامات احتمالی آینده و همچنین تعاملات احتمالی این جن با دیگران را پیش بینی کند.

 

عملی کردن فرآیند کدگذاری یک جن یا تکرار آن توسط ف آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  راگیران در اجرای پروژه انتخابی به آنها این امکان را داد که از یک طرف با مفهوم الگوریتم، تجزیه، تشخیص شکل و استفاده مجدد از یک راه حل آشنا شوند. و از طرفی تحلیل، استدلال و خلاقیت خاصی را نشان دهد. به عنوان مثال، برای اینکه یک جن صحبت کند، یادگیرنده به این فکر می کند که از کدام دسته از بلوک ها استفاده کند و چگونه آنها را سازماندهی کند (مفهوم الگوریتم و تجزیه). خلاقیت او به او اجازه می دهد پیامی را که جن باید ارائه دهد را تعریف کند. از طریق استدلال  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  و منطق، یادگیرنده از این پیام برای پیش بینی رفتار یک یا چند الف برای بقیه پروژه (تشخیص شکل و استفاده مجدد از یک راه حل) استفاده می کند.

 

3.2. تاثیر برنامه نویسی کامپیوتر با اسکرچ بر زبان آموزان

 

مشاهدات انجام شده نشان داد که یادگیری برنامه نویسی کامپیوتری با اسکرچ تاثیرات مثبتی بر یادگیری فراگیران دارد. در واقع، انگیزه قوی در بین زبان آموزان برای استفاده از Scratch، توسعه  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  همکاری بین دانش آموزان و بین دانش آموزان و معلمان وجود دارد. و برانگیختن خلاقیت دانش آموزان

 

3.2.1. انگیزه قوی دانش آموزان برای استفاده از نرم افزار اسکرچ

 

تجزیه و تحلیل نظرات مربیان و دانش آموزان و همچنین مشاهدات انجام شده باعث شد تا ایجاد انگیزه قوی در دانش آموزان برای حضور در کلاس کامپیوتر و جو گروهی بسیار مثبت قبل و در حین کامپیوتر یا برنامه نویسی برجسته شود. دروس با اسکرچ در واقع، حتی قبل از شروع بازه زمانی تعریف شده برای دوره کامپیوتر، زبان آموزان در مقابل اتاق کامپیوتر صف می کشند و بی تاب هستند که پا به آنجا بگذارند. بیشتر آنها از زمانی که زنگ مدرسه به نشانه پایان کلاس کامپیوتر به صدا در می آید، ناراضی هستند. برخی ترجیح می‌دهند که آنجا را ترک نکنند و در اتاق کامپیوتر  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  بمانند تا پروژه‌های خود را توسعه دهند.

 

 

تصویر 2: استخراج از نگرش فراگیران در طول دوره

 

به گفته دانش‌آموزان، شرکت در فعالیتی که منجر به «دیدن به روشی ملموس آنچه می‌شوند»، انگیزه دانش‌آموزان را قویاً برانگیخت، همانطور که برخی از اظهارات آنها نشان می‌دهد:

 

-*من دوست داشتم یک اسپرایت را به اسکرچ وارد کنم…

 

-*خیلی دوست داشتم وادارش کنم حرف بزنه... حرفامو زد.

 

-*این دوره ای است که من خیلی دوستش دارم، می توانم کاری آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  را که در کارتون ها می بینم انجام دهم.

 

برخی از دانش آموزان که به گفته معلمان کلاس "در کلاس خوب نبودند" (دانش آموزان برنامه عادی را با معلمان خود دنبال می کنند و فقط برای درس کامپیوتر به اتاق کامپیوتر می آیند) نه تنها انگیزه داشتند، بلکه بسیار درگیر بودند. این بدان معناست که عملکرد یا خروجی آنها در طی تکالیف علوم کامپیوتر بالاتر از آنچه در کلاس انجام می دهند است. به عنوان مثال، معلمی به ما گفت:

 

چگونه است که این زبان آموز همیشه در علوم کامپیوتر نمرات خوبی می گیرد، در حالی که در کلاس همیشه با مشکلاتی روبرو می شود؟ »

 

3.2.2. تأثیر بر همکاری بین دانش آموزان

 

همچنین بر همکاری بین دانش‌آموزان در طول جلسات کلاس، و همچنین بین دانش‌آموزان و معلمان، و کمک متقابل بیشتر بین دانش‌آموزان در طول کلاس‌ها تاکید شده است.

 

در طول اتمام پروژه، دانش آموزان باید راه حلی برای مشکلی که آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  در برنامه نویسی با آن مواجه می شوند پیدا می کردند و می فهمیدند که چرا این یا آن برنامه نویسی کار نمی کند و راه حل مناسب برای دستیابی به آن را پیدا می کردند. آنها سپس دوباره برنامه های خود را شروع کردند تا زمانی که کاربردی شوند (مثال: ارسال و دریافت پیام توسط یک جن). از آنجایی که فراگیران به صورت دو نفره هستند، این فرآیند اغلب به صورت دو نفره انجام می شود و مربیان برای راهنمایی فراگیران در یادگیری حضور دارند. به این ترتیب، اغلب زبان آموزان از آنها می خواهند که بیایند و نتایج خود را ببینند.

 

3.2.3. برانگیختن خلاقیت دانش آموزان

 

همچنین، دوره کامپیوتر تدریس شده، به ویژه برنامه Scratch junior software training   نویسی با Scratch، به دانش آموزان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را توسعه دهند، به ویژه در هنگام ایجاد صفحات داستان، به ویژه در طول

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.