اهمیت آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

۱۷ بازديد

Raspberry Pi یک کامپیوتر تک برد کوچک و ارزان است آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده . خالق آن، ایبن آپتون، به این نتیجه رسید که کامپیوترها به عنوان یک ابزار یادگیری برای کودکان بسیار پیچیده و گران شده اند. بنابراین در سال 2011، او با این ماشین کوچک آمد که قسمت دوم نام خود را از نزدیکی آن به زبان پایتون گرفته است.

 

از آموزش مدل‌های بینایی ماشینی که گربه‌ها را از آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  سگ‌ها متمایز می‌کند، تا ساخت سیم‌پیچ لیزری، وب‌سایت Raspberry Pi ایده‌های زیادی برای پروژه‌هایی ارائه می‌دهد که فرزندان شما را خوشحال می‌کند.

 

یک بررسی کد انجام دهید

چه چیزی مهمتر از نوشتن کد است؟ خواندن کد آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  برنامه نویسان زمان بیشتری را صرف درک برنامه ها می کنند تا اینکه واقعاً آنها را بنویسند. با این حال، این مهارتی است که به ندرت آموزش داده می شود. توصیه می‌کنیم با فرزندتان بنشینید و با هم به یک کد پایتون نگاه کنید. چرا برنامه نویس اینطوری پیاده سازی کرد؟ این انتخاب خوب بود یا بد؟ پاسخ به چنین سوالاتی به ما کمک می کند تا سبک کدنویسی خود را توسعه دهیم.

 

یک پروژه علم داده انجام دهید

آیا فرزند شما به موضوع خاصی علاقه دارد؟ اگر آنها آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  کمی بزرگتر هستند و قبلاً تجربه کدنویسی پایتون دارند، ممکن است علاقه مند به انجام یک پروژه علم داده باشند. شهر یا ایالت شما ممکن است داده های عمومی و واقعی را ارائه دهد که منتظر کاوش هستند. در دنیایی که داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند، یادگیری خواندن داستان های پشت اعداد می تواند بسیار قدرتمند باشد.

 

بچه ها کجا می توانند پایتون یاد بگیرند؟

امروزه بسیاری از کشورها زبان های برنامه نویسی را  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده از ابتدای دبستان معرفی می کنند. اگر مدرسه فرزند شما دوره های برنامه نویسی ارائه نمی دهد، نترسید، منابع زیادی در مورد نحوه یادگیری پایتون برای بچه ها وجود دارد. کودک شما می تواند به کلاس های بعدازظهر یا آنلاین بپیوندد، یا حتی ممکن است از یک بوت کمپ تابستانی بازدید کند (حتی ممکن است با یک پروژه جالب برگردد). از طرف دیگر، می توانید از کتابی مانند «به کودکان خود کدنویسی را آموزش دهید» نوشته برایسون پین استفاده کنید و در خانه به آنها آموزش دهید.

 

اگر فرزند من برای یادگیری پایتون خیلی کوچک باشد چه؟

احتمالاً نباید کودک خود را قبل از اینکه پایتون ر آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده ا با اصول اولیه آشنا کند، آشنا کنید. بسیاری از بچه ها برنامه نویسی را در Scratch شروع می کنند، که یک زبان مبتنی بر تصاویر است که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است. در Scratch، به جای نوشتن کلمات، کودکان می‌توانند بلوک‌های کدگذاری را به اطراف بکشند و رها کنند.

 

گزینه دیگر این است که مفاهیم اولیه برنامه نویسی را در بازی هایی که با فرزندان خود بازی می کنید، بگنجانید. این مقاله WSJ آموزش تفکر الگوریتمی را با نوشتن دستورالعمل برای اسباب بازی های لگو پیشنهاد می کند. همچنین می‌توانید یکی از بازی‌های رومیزی که برای آموزش کدنویسی طراحی شده‌اند را امتحان کنید. به عنوان مثال، Coder Bunnyz مفاهیم کلی مانند حلقه و وراثت را آموزش می دهد. به درستی، سامیرا مهتا، آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  سازنده بازی، زمانی که تنها 9 سال داشت، این بازی را طراحی کرد.

 

برنامه نویسی پایتون برای کودکان: سطح بعدی

داستان‌های ما از بچه‌هایی که کارهای بزرگی در دنیای پایتون انجام می‌دهند نشان می‌دهد که برای شروع هیچ‌وقت زود نیست. آیا فرزندان شما در تمام منابع پایتون و تمرین‌هایی که به سمت آنها می‌زنید می‌گردند؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که به مقدمه ای که به طور ماهرانه در برنامه نویسی Nanodegree آموزش داده شده است، نگاهی بیندازیم. محدودیت سنی وجود ندارد!در اینجا دلیل…

استقرار سریعتر، بازده کدگذاری بی سابقه، و ناوبری تغییرات آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  لرزه ای در دنیای برنامه نویسی با هوش مصنوعی. تا حالا،...

هوش مصنوعی، هوش مصنوعی، Github، برنامه نویسی

3 ابزار اصلی توسعه دهنده Front End

بر کسی پوشیده نیست که دنیای توسعه front end به سرعت در حال حرکت است. از الزامات امنیتی در حال تحول تا ...

راهنمایی شغلی، توسعه دهنده وب فرانت اند، ارتقاء مهارت/ مهارت مجدد

7 دلیل برای انتخاب جاوا اسکریپت امروز

برای ماه #BacktoSkills، یک سری از مهارت‌ها را آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  برجسته می‌کنیم که باعث افزایش شغل‌ها می‌شوند. این هفته در حال بررسی ...

نکات و ترفندهای پایتون

برای ماه #BacktoSkills، یک سری از مهارت‌ها را برجسته  Teaching Python programming for children and teenagers in simple language می‌کنیم که باعث افزایش شغل‌ها می‌شوند. مهارت این هفته پایتون

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.