معرفی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

۲۰ بازديد

 ساله. همه شرکت کنندگان دارای مدرک لیسانس قبلی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  در انفورماتیک بودند و در برنامه کارشناسی ارشد شرکت می کردند تا معلمان حرفه ای در مدارس ابتدایی و متوسطه شوند. از طریق یک مصاحبه اولیه، می توان تشخیص داد که 38.4٪ تجربه قبلی در تدریس برنامه نویسی به عنوان معلمان غیر عادی داشتند. موارد بر اساس هدف و سوال تحقیق و آنچه می توانستند در مورد پدیده یا موضوع مورد علاقه آشکار کنند انتخاب شدند [28].

5.3. یادگیری و تجربه آموزشی

موضوع سوم دوره آموزشی انفورماتیک با هدف هدایت معلمان پیش سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  از خدمت به کاوش در برنامه نویسی اشیاء محسوس - مانند ربات ها، پهپادها و دستگاه های تلفن همراه - به عنوان استراتژی های آموزشی برای ارتقای توسعه مهارت های CT و یادگیری اصول برنامه نویسی است. توسط دانش آموزان آینده K-12 خود.

دو وظیفه به معلمان پیش از خدمت پیشنهاد شد: (الف) تجزیه و تحلیل ویژگی‌های اصلی و پتانسیل‌های آموزشی انواع مختلف ربات‌ها (که باید در گروه‌های دانش‌آموزی یا به صورت جداگانه توسعه داده شود). و (ب) طراحی و اجرای یک سناریوی یادگیری شامل ربات ها به عنوان ابزار میانجی برای آموزش محتویات علوم کامپیوتر به دانش آموزان K-12. در این کار، هر گروه باید یکی از برنامه های درسی پایه پنجم تا نهم را انتخاب کند، یک مسئله چند  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان رشته ای را برای حل تعریف کند و با ربات هایی که در کار 1 تحلیل کرده اند، سناریوی یادگیری طراحی کند.

این دو وظیفه در طول پنج هفته ترم اجرا شد. در پایان این دوره، هر گروه یا فرد، سناریوی یادگیری را در کلاس و همچنین مدل های فیزیکی سناریوها (پیوست الف) با روبات های در حال کار و الگوریتم ها و برنامه های ممکن (پیوست ب) را که دانش آموزان ارائه می کنند، ارائه کردند. باید برای حل مشکل توسعه یابد. مجموعه ای از 14 سناریو یادگیری (پیوست A، ضمیمه B و ضمیمه C) توسط معلمان پیش از خدمت، با انواع مختلف ربات برای  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان حل مسائل مختلف با سطوح مختلف پیچیدگی تولید شد.

5.4. ابزار

داده ها بر اساس تکنیک های کیفی و کیفی جمع آوری و سازماندهی شدند. بنابراین، انواع مختلفی از ابزار استفاده شد:

(آ)

مصاحبه اولیه گروهی متمرکز برای جمع آوری تجربیات و دانش معلمان پیش از خدمت در مورد روباتیک آموزشی و استفاده از آن برای اهداف یادگیری. در این مصاحبه پایان باز، هر شرکت کننده باید باورها و تجربیات خود را در مورد رباتیک آموزشی و فعالیت های تفکر محاسباتی به اشتراک بگذارد.

(ب)

تجزیه و تحلیل الگوی سناریوی یادگیری طراحی شده توسط معلمان پیش سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  از خدمت برای تجزیه و تحلیل کفایت برنامه درسی برای پایه انتخاب شده، رویکرد یادگیری پیشنهادی، پیچیدگی راه حل ها، و بیان برنامه درسی با سایر رشته های درسی. برای انجام این کار، یک تحلیل متقابل از برنامه درسی، رویکرد یادگیری و راه حل های پیشنهادی هر پایه انجام شد.

(ج)

روبریک برای ارزیابی مبانی برنامه نویسی و مهارت های CT ارائه شده در برنامه یا برنامه ها (راه حل های مشکل) پیشنهاد شده توسط معلمان پیش از خدمت. این ابزار در پنج توصیفگر عملکرد سازماندهی شد که مربوط به یک مقیاس پنج نقطه‌ای (1 = "نارضایت‌کننده"؛ 2 = "کاملاً رضایت‌بخش"؛ 3 = "رضایت‌بخش"؛ 4 = "بسیار رضایت‌بخش"؛ 5 = "عالی").

(د)

یک مقیاس خود گزارشی، اقتباس شده از [29]، برای اندازه گیری علاقه، اعتماد به نفس، و دانش در استفاده از روباتیک آموزشی برای آموزش سی تی و برنامه نویسی. این مقیاس در 33 ماده به چهار بعد تقسیم شده است (پیوست D): علاقه، حل مسئله، دانش رباتیک آموزشی و اعتماد به نفس. تجزیه و تحلیل کیفیت متریک  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان مقیاس سطح بالایی از سازگاری درونی را با ضریب پایایی α کرونباخ 96 نشان داد [30]. همه 33 مورد دارای سطح حساسیت خوبی هستند، با مقادیر بین -3 و 3 برای چولگی و -7 و 7 برای کشیدگی. سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  برای تحلیل ساختار عاملی 33 گویه، تحلیل عاملی اکتشافی بر اساس روش استخراج حداکثر درستنمایی انجام شد. اندازه گیری کایزر-مایر-اولکین برای کفایت نمونه سطح رضایت بخشی داشت (57/0). نتیجه آزمون کرویت بارتلت معنی دار بود (χ2 = 418.34 df = 190، p <0.00)، و چهار عامل 73.88 درصد از واریانس مقیاس را توضیح دادند.

فرآیند جمع آوری داده ها در سه مرحله سازماندهی شد. ابتدا در ابتدای ترم دو مصاحبه گروهی متمرکز با دو گروه از شرکت کنندگان (به ترتیب 11 و 15 نفر) انجام شد. از شرکت کنندگان در مورد موارد زیر سؤال شد: (الف) تجربیات و دانش قبلی در مورد استفاده از روباتیک برای آموزش برنامه نویسی و CT. (ب) تخصص در مورد برخی از رویکردهای یادگیری. (ج) علاقه و اعتماد به نفس در استفاده از روباتیک در فعالیت های کلاس درس آینده. ثانیاً، پس سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  از تجربه آموزشی، ارزیابی هر سناریو یادگیری و پیشنهاد راه حل با استفاده از تحلیل متقابل و ابزار روبریک انجام شد. در پایان، در پایان ترم، پس از ارائه های نهایی، از معلمان پیش از خدمت دعوت شد تا به یک مقیاس خودگزارشProgramming teaching sites for children  آنلاین پاسخ دهند تا تأثیر تجربه آموزشی را اندازه گیری کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.