سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

۲۲ بازديد

 یکی از رایج ترین سوالاتی که از معلمان و والدین می پرسم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  این است: از چه زبان برنامه نویسی برای آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده کنیم؟ آیا مهم است که همیشه با زبان های مبتنی بر بلوک مانند Scratch شروع کنید؟ از چه سنی باید به زبان های متنی روی بیاورند؟ و چگونه بین پایتون، جاوا یا جاوا اسکریپت یکی را انتخاب کنم؟

 

با تدریس کدنویسی به مدت تقریباً 10 سال به صدها دانش‌آموز، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  اغلب در کنفرانس‌ها یا کارگاه‌های آموزشی برای معلمان تازه وارد در علوم رایانه برگزار می‌کنم. بسیاری از معلمان برای اولین بار در تلاشند تا یک برنامه CS در مدارس خود بسازند، و قابل درک است که چرا آنها نگران این هستند که کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب کنند. معلمان علاوه بر تلاش برای کشف اینکه چه چیزی برای دانش‌آموزانشان بهتر است، باید تعادلی بین آنچه که به راحتی تدریس می‌کنند و آنچه مدیران، والدین و دانش‌آموزان احساس می‌کنند باید یاد بگیرند، ایجاد کنند.

 

بنابراین، آیا یک زبان برنامه نویسی "درست" برای شروع وجود دارد؟

 

زبان کدنویسی مهم نیست. مفاهیم برنامه نویسی هستند!

همانطور که می توانید حدس بزنید، پاسخ این است: نه! آنچه مهم است  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان زبان نیست، بلکه نحوه آموزش حل مشکل با کد به دانش آموزان است. درک چگونگی ایجاد یک الگوریتم (دستورالعمل های گام به گام) برای مقابله با یک تکلیف، و یافتن بهترین راه برای نوشتن آن در کد، احتمالاً سخت ترین بخش است.

 

زبان‌های برنامه‌نویسی می‌آیند و می‌روند و شما سازگار خواهید شد.

یادگیری تعداد نسبتاً کمی از کلمات کلیدی و نحو ساده یک زبان برنامه نویسی خاص آسان است - بسیار ساده تر از یادگیری یک زبان واقعی و گفتاری انسانی! در مقابل، برای برنامه‌نویسی مستقل، باید مفاهیم اساسی در برنامه‌نویسی - متغیرها، لیست‌ها، شرطی‌ها، حلقه‌ها و توابع، را درک کرد و سپس دانست که چه  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان زمانی، کجا و چگونه از آنها برای تبدیل الگوریتم خود به کد استفاده کنید.

 

وقتی دانش آموزی این مفاهیم را درک کند و مدتی با موفقیت در یک زبان برنامه نویسی کند، کدنویسی به زبان دیگر چندان دشوار نیست. تغییر زبان بلافاصله آسان نیست، اما می توان آن را انجام داد.

 

با این حال، آیا آن زبان اول نحوه تفکر و کدنویسی شما را در آینده تغیی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ر می دهد؟ آیا یادگیری محبوب ترین زبان در صنعت امروز مهم است؟

 

زبان‌های برنامه‌نویسی می‌آیند و می‌روند و شما سازگار خواهید شد.

محبوبیت زبان های برنامه نویسی تغییر می کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه امروز به فرزندان خود آموزش می دهیم تا زمانی که آنها وارد بازار کار شوند استفاده شود. اولین زبان برنامه نویسی من پاسکال بود. (بله، احتمالاً اکنون باید آن را جستجو کنید.)

 

در طول سال‌ها، یاد گرفته‌ام که از زبان‌های مختلف سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  در ماشین‌های مختلف استفاده کنم - برخی از آنها خیلی مبهم هستند که نمی‌توان به آنها اشاره کرد. در طول 10 سال گذشته به عنوان یک معلم، من به اندازه کافی لوگو، اسکرچ، پردازش، جاوا اسکریپت، آردوینو و پایتون یاد گرفته ام تا بتوانم از آن به عنوان یک زبان آموزشی در کلاس های خود استفاده کنم.

 

شش سال پیش، من به بچه‌ها پیشنهاد دادم که با Logo، اولین زبان آموزشی CS شروع کنند، و هنوز هم معتقدم که این یک گزینه قوی امروزی است. در اینجا مهمترین بخش است: اگر می توانید مفاهیم اولیه برنامه نویسی را به بچه ها آموزش دهید، و آنها زمان کافی را صرف کدنویسی به یک زبان کرده اند، پس باید اصول اولیه را برای تغییر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  زبان بعداً در صورت لزوم ایجاد کنند.

 

سؤال دیگری وجود دارد که اغلب مطرح می شود: آیا باید هم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ه بچه ها را به جای زبان های متنی با زبان های مبتنی بر بلوک شروع کنیم؟

 

مسدود کردن یا پیامک؟

تقریباً 10 سال پیش شروع به استفاده از Scratch، شاید محبوب‌ترین و مناسب‌ترین زبان مبتنی بر بلوک، در کلاس طراحی دیجیتال برای دانش‌آموزان کلاس ششم کردم، و همچنان عاشق استفاده از آن در تمام سطوح پایه هستم. من برای استفاده از ویژگی‌های جدید Scratch 3.0 که به تازگی منتشر شده، هیجان‌زده هستم - به‌ویژه برنامه‌های افزودنی برای پشتیبانی از تبدیل متن به گفتار و ترجمه زبان.

 

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، بسیاری از ناامیدی را برای کدنویسان جوان و اولیه، مانند از دست دادن کاما یا فراموش کردن بستن پرانتز، از بین می برد و زمان بیشتری برای تمرکز بر درک مفاهیم باقی می گذارد. علاوه بر این، تمرکز Scratch بر خلاقیت و دسترسی آسان به ایجاد گرافیک، ویرایش صدا، اشتراک گذاری و میکس پروژه ها، آن را به اولین زبان برنامه نویسی عالی برای همه سنین تبدیل می کند. این به عنوان ابزاری برای خلق هنر، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  انیمیشن، داستان و بازی است و نه به عنوان یک زبان "کدگذاری"، یک نام تجاری که باعث می شود Scratch بسیار خوشایندتر و کمتر ترسناک باشد.

 

آنچه مهم است زبان نیست، بلکه نحوه آموزش حل مشکل با کد به دانش آموزان است.

دریافته‌ام که پس از چند سال استفاده از Scratch، دانش‌آموزان می‌خواهند کدنویسی مبتنی بر متن را امتحان کنند زیرا آن را با «بزرگ‌سالان» و کدنویسی «واقعی» که در صنعت انجام می‌شود مرتبط می‌دانند. من همچنین دیده ام که گاهی اوقات برای بررسی مفاهیمی مانند متغیرها و حلقه ها فقط به تغییر زبان نیاز است.

 

دانش‌آموزان دوره راهنمایی من مایلند تلاش بیشتری Programming teaching sites for children   برای یادگیری کدنویسی مبتنی بر متن انجام دهند. اغلب آنها سرعت خود را کاهش می دهند تا مراقب باشند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.