آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان

۲۴۲ بازديد

كدهاي كامپيوتري را مي توان به آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان زبان هاي مختلف ايجاد كرد. پركاربردترين زبان هاي كدنويسي عبارتند از:جاوازبان برنامه نويسي Cپايتونجاوا اسكريپت خوشبختانه، سايت هاي زيادي براي آموزش اين زبان ها به كودكان وجود دارد:Codecademy: اين وب سايت بر اساس ايجاد اختلال در آموزش سنتي با ايجاد اولين سيستم آموزشي آنلاين "نت بومي" ساخته شده است. كاربران مي توانند با طرح اوليه رايگان شروع به كدنويسي كنند يا با طرح حرفه اي سطح خود را ارتقا دهند. با انجام يك مسابقه در همان ابتدا، مي توانيد محتوايي را كه به علايق شما مربوط مي شود شروع كنيد.

CodeHS: اين پلتفرم آموزشي يك برنامه درسي مبتني بر وب، ابزارها و منابع معلم و محتواي توسعه حرفه اي را ارائه مي دهد. CodeHS بر آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان اين باور است كه كدنويسي يك مهارت اساسي است و به دانش آموزان اجازه مي دهد تا در برنامه نويسي گواهينامه دريافت كنند تا در دانشگاه يا نيروي كار به آنها مزيت بدهد. معلمان مي توانند يك نمايه رايگان ايجاد كنند در حالي كه دانش آموزان مي توانند با كد كلاس به دوره ها دسترسي داشته باشند.

آكادمي خان: اين غيرانتفاعي كلاس هاي كدنويسي رايگان را براي همه فراهم مي كند. برنامه درسي توسط متخصصان در هر زمينه ايجاد مي شود و دانش آموزان مي توانند با سرعت خود ياد بگيرند. معلمان همچنين مي‌توانند از اين سايت براي كشف شكاف‌ها در يادگيري دانش‌آموزان خود استفاده كنند و بر اساس آن آموزش‌ها را تنظيم كنند.

Treehouse: اين سايت يك برنامه يادگيري انعطاف پذير با ويديوهاي درخواستي و چالش هاي كد تعاملي ارائه مي دهد. كاربران مي‌توانند از ميان مجموعه‌اي از طرح‌هاي متناسب با بودجه‌هاي مختلف انتخاب كنند و از مزيت آزمايشي آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان رايگان هفت روزه استفاده كنند تا بفهمند چه چيزي براي آنها مفيد است.بازي هاي كدنويسي

بسياري از برنامه هاي درسي كدنويسي به شكل بازي هايي ارائه مي شوند تا براي كودكان كوچكتر سرگرم كننده تر باشند. گيميفيكيشن در بسياري از جنبه هاي آموزش اجرا شده است، زيرا دانش آموزان را با شناخت، رقابت دوستانه و نقاط عطف القا مي كند. صنعت كدنويسي نيز تفاوتي ندارد. با انجام بازي‌هاي كدنويسي، كودكان مي‌توانند سريع‌تر ياد بگيرند و اطلاعات بيشتري را حفظ كنند. برخي از بازي هاي محبوب تر عبارتند از:

Code Combat: ماموريت اين سايت اين است ايرانيان سايبر كه با ايجاد بازي‌هاي سرگرم‌كننده كه اصول برنامه‌نويسي را آموزش مي‌دهند، برنامه‌نويسي را براي بچه‌ها در سراسر جهان در دسترس قرار دهد. داوطلبان در صنعت كدنويسي آموزش برنامه نويسي به كودكان و نوجوانان سطوح را ايجاد مي كنند، ويژگي ها را اضافه مي كنند، اشكالات را برطرف مي كنند، تست پخش و ترجمه مي كنند. مربيان مي توانند براي استفاده از اين وب سايت در كلاس هاي خود يك پيشنهاد رايگان دريافت كنند.

Hakitzu: اين برنامه يك بازي چند نفره را شبيه سازي مي كند كه در آن بازيكنان با دادن كد به روبات ها مي جنگند. بازيكنان مي توانند از سطح مبتدي شروع كنند و با يادگيري اصول كدنويسي به سمت «كدگذار» و «هكر» پيش بروند.

Jsdares: اين وب‌سايت به بچه‌ها كمك مي‌كند تا با ارائه پازل‌هاي كوتاهي كه بازيكنان بايد آن‌ها را در كمترين خط كد بازآفريني كنند، كدنويسي را ياد بگيرند. Jsdares بر ايجاد نمايش‌هاي بصري كد تمركز دارد كه بازيكنان را قادر مي‌سازد كدنويسي و نحوه استفاده از آن را بهتر درك كنند. اين سايت توسط ديگران در صنعت برنامه نويسي رايگان نگه داشته مي شود و دانش خود را براي گسترش بازي ها كمك مي كنند.

Kodable: اين سايت به معلمان برنامه هاي درسي و ابزارهاي ارزيابي خودكار را ارائه مي دهد تا به بچه ها تجربه يادگيري فراگيرتري بدهد. والدين و معلمان مي توانند از بين طرح ها و قيمت هاي مختلف انتخاب كنند.

كدنويسي بازي هاي خود اغلب، افراد متوجه مي شوند كه به جاي خواندن يك درس از روي صفحه نمايش، با انجام دادن سريعتر ياد مي گيرند. در زير بازي هاي كدنويسي وجود دارد كه به كودكان امكان مي دهد خلاقيت خود را در كدنويسي منعطف كنند.

Kodu: اين وب‌سايت كدنويسي به شما  آموزش برنامه نويسي امكان مي‌دهد از طريق برنامه‌نويسي بصري بازي بسازيد - نيازي به كدنويسي يا مهارت‌هاي طراحي قبلي نيست. اين بازي رايگان فقط براي رايانه شخصي موجود است.

Stencyl: اين نرم افزار بازي سازي به هر كسي اجازه مي دهد تا بازي هاي تعاملي و شخصي سازي شده را بدون كد ايجاد كند. كاربران همچنين مي توانند بازي خود را در هر جايي منتشر كنند تا فالوور به دست آورند. اين داراي يك رابط كشيدن و رها كردن است، يا كاربران مي توانند كد خود را بنويسند و بلوك هاي خود را به اشتراك بگذارند. اين نرم افزار با الزام كاربران به مشاهده بنر تبليغاتي در پيش نمايش بازي رايگان باقي مي ماند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.