آموزش برنامه نويسي

يرنامه نويسي

آموزش برنامه نويسي

۱۸ بازديد

عمل ربات ها و از دانش آموزان آموزش برنامه نويسي بخواهيد كه به يادگيري برنامه نويسي صورت شفاهي با همسالان خود ارتباط برقرار كنند تا جملات يادگيري را عملي كنند. سپس رفتارهاي تعاملي زبان خارجي در طول دوره تكليف يادگيري مشاركتي ثبت و مشاهده شد. شركت‌كنندگان 18 زبان‌آموز انگليسي بودند كه بين 11 تا 12 سال سن داشتند (كنگ و همكاران، 2020).

لازم به ذكر است كه محيط چندرسانه اي مي تواند اضطراب دانش آموزان را كاهش دهد و محيط كلاسي با استرس كمتري را فراهم كند. علاوه بر اين، ابزارهاي چند رسانه اي معلمان انگليسي را قادر مي سازند تا به دانش آموزان كمك كنند تا عملكرد انگليسي خود را بهبود بخشند و اضطراب زبان را كاهش دهند (هوانگ و هوانگ، 2013 در كنگ و همكاران، 2020).

 هنگامي كه دانش آموزان در كلاس درس زبان خارجي احساس اعتماد به نفس مي كنند، به طور طبيعي شروع به صحبت آموزش برنامه نويسي مي كنند. در نهايت، همه معلمان زبان خارجي بايد به يادگيرندگان انگيزه بدهند، آنها را تشويق به صحبت كنند و به آنها اجازه دهند آزادانه اشتباه كنند (آتاس، 2015؛ در كنگ و همكاران، 2020).

 نتايج تجربي نشان مي‌دهد كه يادگيري برنامه نويسي در فرآيند يادگيري، با كمك ربات‌هاي آموزشي، دانش‌آموزان به زبان انگليسي به عنوان يك عمل بسيار متداول براي دستور دادن به ربات صحبت مي‌كنند. براي تكميل هدف كلاس، امكان تعامل با دانش آموزان به زبان انگليسي گفتاري وجود دارد (Kong et al., 2020).

در تحقيق ديگري در دانشگاه علم و صنعت نروژ، مقاله اي انجام شد كه به همكاري و مشاركت كودكان و نگرش آنها در برنامه نويسي بازي و روباتيك آموزشي مي پردازد. هدف از اين كار بررسي اين بود كه چگونه همكاري و مشاركت نگرش كودكان را در مورد فعاليت هاي برنامه نويسي تعديل مي كند.

 براي اين منظور، مطالعه اي با 44 كودك آموزش برنامه نويسي 8 تا 17 ساله كه در يك فعاليت برنامه نويسي كامپيوتري تمام روز شركت داشتند، طراحي شد. مشاركت و همكاري آنها در طول فعاليت با ثبت نگاه و نگرش آنها در مورد يادگيري، لذت، كار گروهي و قصد با استفاده از ابزارهاي نظرسنجي پس از فعاليت اندازه گيري شد. رفتار باعث تعديل رابطه بين قصد يادگيري، نگرش نسبت به كار تيمي، لذت و يادگيري مشاهده شده شد (شارما و يادگيري برنامه نويسي همكاران، 2019).

همچنين، نويسندگان لي و لو (2020) اجراي ايرانيان سايبر برنامه درسي تفكر محاسباتي را با فعاليت هاي برنامه ريزي رباتيك انجام دادند. علاوه بر اين، چنگ و همكاران. (2018) به بررسي كاربردهاي ضروري ربات آموزشي از طريق تحليل نيازمندي ها از ديدگاه كارشناسان، محققان و مربيان پرداخته است.

با توجه به برنامه نويسي SRA (حس، آموزش برنامه نويسي استدلال، عمل)، نويسندگان Fanchamps و همكاران. (2020) تأثير برنامه نويسي SRA را بر تفكر الگوريتمي با استفاده از روباتيك بررسي كرد. آنها همچنين اثرات استفاده از نرم افزار تلفن همراه براي كنترل ربات هاي آموزشي با دانش آموزان كلاس سوم ابتدايي را بررسي كردند (يي و تينگ، 2020، در كنگ و همكاران، 2020). علاوه بر اين، Paucar-Curasma و همكاران.

(2022) مطالعه اي را با گروهي از دانش آموزان 6 تا 13 ساله در پرو انجام داد كه در طي 4 هفته توسعه يافت و ارزيابي هاي تفكر محاسباتي را با استفاده از مفاهيم دنباله ها، چرخه ها، موازي سازي، شرطي ها، عملگرها و دستكاري داده ها به كار برد. اجازه تخصيص مهارت هاي تفكر محاسباتي يادگيري برنامه نويسي توسط شركت كنندگان را به روشي بهينه داد (پاوكار كوراسما و همكاران، 20). 22). در نهايت، محققين سوزا و همكاران. (2019) تأثير تفكر محاسباتي در رياضيات را از طريق رباتيك آموزشي تحليل كرد.

عناصر آموزشي و آموزشي

از مقالات و گزارش‌هاي انتخاب‌شده و بررسي‌شده، همه موافق هستند كه تفكر محاسباتي مهارت ضروري براي آموزش و صنعت در قرن بيست و يكم است، زيرا مهارت‌هاي شناختي پيچيده‌اي مانند انتزاع، تجزيه، حل مسئله، و تفكر الگوريتمي، مهارت‌ها را فراهم مي‌كند. كه نه تنها براي توسعه علمي و فناوري يادگيري برنامه نويسي بشريت، بلكه براي آمادگي براي كار و چالش هاي ناشي از اتوماسيون كار و از دست دادن مشاغل در نتيجه رباتيك سازي و هوش مصنوعي ضروري هستند.

 با در نظر گرفتن موارد فوق، چالش پيش برنامه نويسي روي دولت ها اين است كه نسل هاي آينده را براي اين دنياي پيچيده پيش رو آماده كنند. با اين حال، كشورهايي كه اصلاحات آموزشي را اجرا كرده اند، با كمبود معلمان آموزش ديده در زمينه هاي علوم كامپيوتر مواجه شده اند (Bocconi et al., 2016).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.