شيوه هاي آموزشي و آموزشي
محققان ژاپني بر اساس طراحي آموزش برنامه نويسي محاسباتي و تفكر بر روي تحول آموزشي تحقيق كردند. اكنون، آن فناوري همه جا حاضر شده است، و مناسب تر است كه در مورد آموزش تحول آفرين بحث كنيم، جايي كه فناوري ديگر به عنوان ابزار در نظر گرفته نمي شود، بلكه بخشي از آن چيزي است كه ما هستيم.
ما معتقد نيستيم كه مبناي محكمي براي اين ادعا وجود داشته باشد كه ادغام فناوري تغيير دهنده بازي بوده است، براي دانش آموزان ما كه بر روي وظايف برنامه نويسي ربات گسترده و پيچيده كار مي كنند. بلكه اين طراحي آموزش و يادگيري در عمل بود كه تفاوت واقعي را ايجاد كرد. يك مفهوم كليدي براي تمرين هوتاگوژيك (يادگيري خود تعيين شده) كه در پي مي آيد اين است كه فناوري بايد بر اساس درك كاملي از مفاهيم كليدي در آموزش و يادگيري باشد، نه برعكس (والانس و تاوندرو، 2016).
به نوبه خود، محققان چيني آموزش برنامه نويسي از دانشگاه هاينان مدلي از يادگيري تركيبي و پرورش استعدادهاي نوآورانه را بررسي كردند كه مكانيسم آن مبتني بر تفكر محاسباتي است. تفكر محاسباتي شامل تفكر محاسباتي و ادغام با محيط اجتماعي و طبيعي است، از جمله تفكر تكاملي در محيطهاي محاسباتي عمومي، به طور متناوب، مشكلاتي را ترويج و توسعه ميدهد.
در آينده، متخصصان علوم كامپيوتري غير حرفه اي مي توانند از ابزارهاي علوم كامپيوتر براي نوآوري در رشته هاي مختلف استفاده كنند. آنها همچنين مي توانند پشتيباني از رشته هاي مختلف تحقيق و نوآوري رسانه هاي جديد فناوري ديجيتال را توسعه دهند. تفكر محاسباتي مي تواند به طور موثر به متخصصان علوم كامپيوتري كمك كند تا شكاف بين يادگيري و آموزش را با ابزارهاي محاسباتي رايج براي متخصصان آينده پر كنند (ژانگ و همكاران، 2019).
روش هاي آموزشي در برنامه نويسي كامپيوتر به طور كلي. در سال 2018، كتاب «محتوا و مهارتهاي علوم رايانه» در آلمان توسط انتشارات دانشگاه پوتسدام منتشر شد، كه گردشي در مورد آنچه بايد در علوم كامپيوتر توسط دانشجويان آموزش عالي در تمام مشاغل آموخته شود، انجام ميدهد.
كمكهاي تيمهاي مختلف دانشگاهي جهان دانشگاه آلمان را دريافت ميكند تا به طور مشترك در ايجاد پايههاي مهارتهايي كه متخصصان آموزش برنامه نويسي قرن بيست و يكم بايد داشته باشند، مشاركت كند. در اين مورد، برخي از مقالات موجود در انتشار برجسته شده است (برگنر و همكاران، 2018).
در اين نشريه، مشخص شد كه موضوعات ايرانيان سايبر اصلي الگوريتمها، برنامهنويسي رايانه و نمايش دادهها، اما مفاهيم فني ابتدايي رايانه و اينترنت است. دورههايي نيز ظاهر شدند كه موضوعات سنتي، مفاهيم اجتماعي، حريم خصوصي و نقش علوم كامپيوتر در جامعه را مورد بررسي قرار دادند.
در مورد محيط هاي برنامه نويسي در بيشتر دوره ها از سيستم هاي برنامه نويسي به صورت حرفه اي استفاده شد. در ميان توصيهها، بهتر است دورههايي با تمركز بر تخصصهايي كه در آنها تدريس ميشود طراحي شود، زيرا اين امر باعث افزايش يادگيري و كاربرد دانشآموزان در موضوعات بعدي ميشود و در نتيجه بهتر به اهداف فراشناخت دست مييابد.
تفكر محاسباتي به طور طبيعي در آموزش عالي رشد مي كند، همانطور كه در تحقيقات مشاهده شده نشان داده شده است كه به دلايل فضايي، امكان نمايش آنها در اين بخش وجود ندارد. اين تحقيق با موضوعات متنوعي مانند واقعيت آموزش برنامه نويسي افزوده براي يادگيري STEM سروكار دارد. چارچوب برنامه درسي تفكر محاسباتي براي ششم پايين با مفاهيمي براي دانش معلمان. علوم كامپيوتر به عنوان يك شايستگي اصلي براي معلمان در ساير رشته ها؛
ديدگاه معلمان كارآموز در مورد تفكر محاسباتي-STEM در مقابل معلمان غير STEM. يادگيري مبتني بر فناوري در آموزش عالي؛ انگيزه ها، مشاركت و عملكرد تحصيلي؛ مطالعه اي بين فنلاند، سرزمين اصلي چين، سنگاپور، تايوان و كره جنوبي، مقايسه ادراكات و آمادگي معلمان براي آموزش مهارت هاي برنامه نويسي (وو و همكاران، 2020).
يادگيري برنامه نويسي با استفاده از روش هاي يادگيري زبان دوم. دوره مقدماتي برنامه نويسي كامپيوتر ابتدا و مقدم استاين يك دوره زبان است، زيرا آموزش زبان در حال حاضر جزء دوره برنامه نويسي مقدماتي است. موضوع، رويكرد آموزشي براي آموزش جنبههاي زبانشناختي دوره است، ساختار آموزشي كه مدتهاست براي زبانهاي طبيعي كه بر اساس يك رويكرد
زبانشناسي (بر اساس قواعد آموزش برنامه نويسي دستور زبان) مدلسازي شده، كنار گذاشته شده است، نه اينكه اصول فراگيري زبان دوم را در بر بگيرد. در قرن بيست و يكم، عملاً هيچ كلاس درس زبان طبيعي با استفاده از رويكرد زبانشناسي تجويزي وجود ندارد، با اين حال، اين الگوي تدريس جهاني براي يادگيري يك زبان برنامهنويسي باقي ميماند (Portnoff، 2018).