آموزش برنامه نويسي به كودكان

۲۱ بازديد

Scratch Jr براي افراد غير كتابخوان طراحي آموزش برنامه نويسي به كودكان  شده است و براي كودكان ۳ سال به بالا مناسب است. به طور رسمي براي كودكان 5 تا 7 ساله توصيه مي شود، اما فضاي زيادي براي كاوش والدين و فرزندان براي بچه هاي كوچكتر وجود دارد تا بچه هاي بزرگتر كه به تنهايي برخي از بازي ها و انيميشن هاي پيچيده را بسازند.

Scratch Jr مقدمه اي بر كدنويسي مبتني بر بلوك است. شما به صورت خطي از چپ به راست كد مي نويسيد. در Scratch، بلوك هاي كد از بالا به پايين به هم متصل مي شوند. برخي از ويژگي‌ها، مانند فشردن «پرچم سبز» براي اجراي برنامه‌تان، روي هم قرار مي‌گيرند.

شما مي توانيد شخصيت ها را براي حركت، پريدن، چرخش و رقصيدن، تغيير پس زمينه، ضبط صداها و حتي گرفتن عكس براي ساخت بازي ها، داستان ها و انيميشن هاي خود كدنويسي كنيد.

به جاي بازي كردن يا تماشاي آموزش برنامه نويسي به كودكان  يك انيميشن، چرا بچه هايتان را تشويق نكنيد كه خودشان را بسازند؟

شروع به كار Scratch Jr

Scratch Jr به صورت دانلود رايگان در دستگاه‌هاي iOS، Andriod و Amazon و همچنين به‌عنوان يك برنامه در Chromebook در دسترس است. ويديوي زير معرفي خوبي از برنامه و نوع كارهايي كه مي توانيد روي آن انجام دهيد ارائه مي دهد.

همچنين مي‌توانيد از وب‌سايت Scratch Jr ديدن كنيد، جايي كه مي‌توانيد درباره رابط، ويرايشگر رنگ و توضيحات بلوك اطلاعات بيشتري كسب كنيد. همچنين تعدادي فعاليت به صورت آنلاين به صورت PDF قابل دانلود براي شروع شما وجود دارد.

"كتاب رسمي اسكرچ جونيور" يك منبع عالي براي آموزش برنامه نويسي به كودكان  خانواده هايي است كه به دنبال پروژه هاي هدايت شده براي برنامه هستند. كتاب راهنما شامل تعدادي پروژه متوالي براي ايجاد داستان، بازي و انيميشن است. به صورت دانلود ديجيتال يا نسخه چاپي موجود است. اين ارتباط با سواد و رياضيات را برجسته مي كند و نكاتي را براي بزرگسالان در هر پروژه ارائه مي دهد

حكم ما

Scratch Jr يك برنامه ضروري براي آشنا كردن كودكان با مفاهيم كدنويسي است. بچه ها عاشق ساختن بازي ها و داستان هاي خودشان هستند و خيلي خوب است كه مي توانند صداهاي خودشان را براي استفاده در برنامه ضبط كنند. بچه هاي من عاشق اين ويژگي هستند!

قبل از اينكه بتوانيد به سراغ اسكرچ برويد، لازم نيست Scratch Jr را بشناسيد، آنها مشابه هستند اما از بسياري جهات متفاوت  آموزش برنامه نويسي به كودكان هستند. (درباره Scratch بيشتر بخوانيد) BUT Scratch Jr براي افراد غير خوان عالي است.

 

اين يك برنامه دوست داشتني براي كاوش با فرزندتان و يادگيري مهارت هاي جديد با هم است. محيط برنامه نويسي مناسب براي كودكان، شهودي و يادگيري بسيار آسان است.

بچه‌ها را هم مي‌توان رها كرد تا خودشان برنامه را كاوش كنند - ما به‌خصوص دوست داريم كه هيچ آگهي يا محتواي «اضافي» وجود نداشته باشد كه بچه‌ها به‌طور تصادفي روي آن ضربه بزنند.

وقتي خانواده‌ها با خواهر و برادرهاي كوچك‌تر در دوجوي ماهانه ما شركت مي‌كنند، تقريباً هميشه توصيه مي‌كنيم برنامه Scratch Jr را دانلود كنند و تقريباً هميشه خوشحال هستند كه اين كار را انجام داده‌اند! در اين مقاله، شما را به صورت گام به گام با نحوه ساخت Pacman در اسكرچ راهنمايي مي كنيم. با ايجاد اين بازي، هم جن و هم پيچ و خم را طراحي خواهيد كرد. برنامه‌نويسي مي‌تواند بسيار پيچيده باشد، اما رضايت از طراحي بازي Pacman خود ارزشش را دارد!

A Scratch Pacman يك بازي آركيد پيچ ​​و خم است كه در آن بازيكن Pacman را كنترل مي كند، كه بايد تمام نقاط روي پيچ و خم محصور را  آموزش برنامه نويسي به كودكان بخورد و در عين حال از ارواح دوري كند.

بازي Pacman يكي از تاثيرگذارترين و مهم‌ترين بازي‌ها به حساب مي‌آيد و معمولاً به‌عنوان يكي از بهترين بازي‌هاي ويديويي در تمام دوران‌ها معرفي مي‌شود!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.