راه حل مطمئن برای دانلود اسکرچ

۱۰۷ بازديد

atch راهنمای کاربر: نصب و شرو ع  دانلود اسکرچ  به کار با Scratch

افزودن ایمیل چاپی مورد علاقه منوی اشتراک گذاری منوی بیشتر

بررسی اجمالی

Scratch یک زبان برنامه نویسی رایگان و آسان از MIT است که می توانید  دانلود اسکرچ از آن برای ساخت انواع داستان های متحرک، هنری، موسیقی و حتی بازی های تعاملی استفاده کنید. نسخه مدرن Scratch مستقیماً در یک مرورگر وب اجرا می شود، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به دانلود یا نصب چیزی ندارید. می توانید در اسکرچ به آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید بدون اتصال به اینترنت از Scratch استفاده کنید، می‌توانید ویرایشگر آفلاین را دانلود کنید.

 

نسخه‌های قدیمی‌تر Scratch هنوز برای دانلود در دسترس هستند. دستورالعمل های زیر در اصل برای نسخه 1.4 اسکرچ نوشته شده است. ما آنها را در اینجا برای کسانی که ممکن است نیاز به ارجاع به آنها ب دانلود اسکرچ رای پروژه های قدیمی داشته باشند، نگه داشته ایم. اگر به تازگی با Scratch شروع کرده اید، توصیه می کنیم از یک منبع جدیدتر مانند این راهنمای شروع با اسکرچ از بنیاد Raspberry Pi استفاده کنید.

 

نصب Scratch 1.4

به یاد داشته باشید که اگر به تازگی با Scratch شروع کرده اید، باید از آخرین نسخه در یک مرورگر وب در scratch.mit.edu استفاده کنید. اگر نیاز به استفاده از Scratch بدون اتصال به اینترنت دارید، می توانید ویرایشگر آفلاین را دانلود کنید. اگر Scratch 1.4 را نصب کنید، می توانید آن را از صفحه دانلود Scratch 1.4 نصب کنید. دانلود اسکرچ  توجه داشته باشید که برنامه های نوشته شده در اسکرچ 1.4 همچنان می توانند در وب سایت اسکرچ آپلود شوند، اما برنامه های نوشته شده در نسخه های جدیدتر اسکرچ را نمی توان در اسکرچ 1.4 باز کرد.

 

شروع کار با Scratch 1.4

علاوه بر راهنمای کاربر خود ما، راهنمای شروع به کار ایرانیان سایبر  با اسکرچ و راهنمای مرجع خراش حاوی اطلاعات مفید زیادی است. با این حال، لازم نیست بنشینید و همه این مطالب را از قبل بخوانید. ممکن است باز کردن Scratch و شروع به بازی کردن سرگرم کننده تر باشد! سپس، در صورت نیاز به کمک یا گیر افتادن، می توانید  دانلود اسکرچ به مواد مرجع مراجعه کنید.

Scratch یک محیط برنامه نویسی بسیار ساده دارد که از پنج ناحیه اصلی تشکیل شده است. شکل 1 نشان می دهد که هر یک از آن مناطق در کجا واقع شده اند و جدول 1 جزئیات بیشتری را در مورد هر منطقه ارائه می دهد.

برنامه Scratch دارای پنج ناحیه با برچسب دسته بندی بلوک ها، لیست بلوک ها، منطقه اسکریپت، مرحله و لیست sprites است.

شکل 1. پنج ناحیه محیط برنامه نویسی Scratch با رنگ نارنجی برچسب گذاری شده اند. همچنین به پرچم سبز و نمادهای هشت ضلعی قرمز که به رنگ آبی دایره شده اند توجه کنید. وقتی روی پرچم سبز کلیک می شود،  دانلود اسکرچ برنامه ای که ایجاد کرده اید در پنجره مرحله اجرا می شود. با کلیک بر روی هشت ضلعی قرمز برنامه متوقف می شود.

 

تابع منطقه

ناحیه اسکریپت در ناحیه اسکریپت نویسی، سه تب وجود دارد:

تب اسکریپت ها جایی است که بلوک هایی را که اسکریپت (های) را تشکیل می دهند، بکشید و رها کنید.

تب Costumes جایی است که تمام ژست ها یا ظاهری که یک جن می تواند داشته باشد ایجاد می شود. هنگام نوشتن اسکریپت برای ناحیه صحنه سازی (که به آن مرحله گفته می شود)، این برگه به تب پس زمینه تبدیل می شود.

تب Sounds جایی است که صداها و قطعات مختلف موسیقی که یک اسپرایت می تواند استفاده کند در آن ایجاد می شود. استیج همچنین تب Sounds خود را دارد.

هر اسپرایتی که ایجاد می کنید، ناحیه اسکریپت مخصوص به خود را خواهد داشت. استیج نیز یکی دارد و این مکان مناسبی برای قرار دادن اسکریپت هایی است که برای همه اسپرایت ها و همچنین اسکریپت های خاص پس زمینه اعمال می شود.

دسته بندی های بلوک هشت دسته بلوک وجود دارد. توجه داشته باشید که بلوک ها  دانلود اسکرچ اشکال مختلفی دارند. این به شما سرنخی می دهد که کدام بلوک ها را می توان به هم وصل کرد و کدام بلوک ها را نمی توان با هم جدا کرد. اگر اشکال با هم هماهنگ شوند، با هم کار خواهند کرد.

حرکت: از این بلوک ها برای حرکت دادن اسپرایت در اطراف صفحه استفاده می شود.

به نظر می رسد: بلوک های فهرست شده در اینجا ظاهر اسپرایت را تغییر می دهند. به عنوان مثال، گفتن یا فکر کردن چیزی توسط sprite ظاهر اسپرایت را تغییر می دهد، بنابراین این بلوک ها در دسته Looks قرار می گیرند.

صدا: از این بلوک ها برای افزودن صداهای مختلف به اسکریپت اسپرایت استفاده می شود. با این بلوک ها نیز می توانید به صداهای مختلفی که در برگه صداهای منطقه اسکریپت طراحی کرده اید دسترسی داشته باشید.

قلم: از این بلوک ها برای نوشتن روی صفحه یا برای ساختن نقشه ها و الگوها استفاده کنید.

کنترل: این دسته شامل بلوک هایی است که اجرای بلوک ها یا مجموعه ای از بلوک ها را کنترل می کنند. بلوک‌های «وقتی»، بلوک‌های دستور شرطی («اگر» و «اگر/دیگر»)، «برای همیشه» و «تکرار» شامل می‌شوند. برای استفاده از بلوک های کنترلی، به سادگی بلوک را به زبانه اسکریپت بکشید و سپس هر بلوک دیگری را که نیاز دارید به بلوک کنترل بکشید.

Sensing: این بلوک ها به sprite اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود تعامل داشته باشد و به کاربر اجازه می دهد با استفاده از دستگاه هایی مانند PicoBoard یا Lego WeDo با برنامه تعامل داشته باشد.

عملگرها: این بلوک ها به شما امکان مقایسه متغیرها و موقعیت های sprite را می دهند.

متغیرها: در این دسته می توانید متغیرهای مختلفی را که در برنامه خود نیاز دارید تعریف کنید.

لیست بلوک ها هنگامی که بر روی یکی از دسته بندی های فهرست شده کلیک می کنید، بلوک های مختلفی که در این دسته قرار می گیرند لیست می شوند.

مرحله این ناحیه ای است که اسپرایت ها اسکریپتی را که در ناحیه اسکریپت ساخته اید اجرا یا اجرا می کنند. با کلیک بر روی پرچم سبز به شما اجازه می دهد تا اجرای اسکریپت را شروع کنید Download scratch  (اگر اسکریپت خود را برای این کار تنظیم کرده باشید) و دکمه قرمز باعث ایجاد scr می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.