اسکرچ جونیور چیست؟

يرنامه نويسي

اسکرچ جونیور چیست؟

۱۳ بازديد

Jr، بلوک Start On Bump فرصتی برای ساخت اسکرچ جونیور چیست  صحنه های اکشن سرگرم کننده ارائه می دهد. همچنین پایه و اساس آموزش منطق شرطی، سنگ بنای تفکر محاسباتی را می گذارد. درباره اینکه Start On Bump چگونه دنباله های متحرک را فعال می کند، بیاموزید. پس از آن، به نکات کدنویسی مفید برای اسکرچ جونیور مراجعه کنید. این به شما امکان می‌دهد از دانش‌آموزان در مواقعی که نیاز به عیب‌یابی اسکریپت‌هایشان دارند، پشتیبانی کنید.

 

Bumping چیست؟

 

Start On Bump یک بلوک راه‌اندازی است که به برنامه‌نویس اسکرچ جونیور چیست  اجازه می‌دهد تا اسکریپت‌هایی را که با لمس یک کاراکتر کاراکتر دیگری فعال می‌شوند، ترتیب دهد. می تواند باعث شود یک شخصیت چیزی بگوید، رشد کند یا کوچک شود، حرکت کند، صدایی پخش کند، سرعتش را افزایش دهد یا متوقف شود. یک برآمدگی حتی می تواند باعث ایجاد یک واکنش زنجیره ای از برآمدگی های بعدی شود.

 

بیشتر صحنه‌ها، داستان‌ها یا بازی‌هایی که دانش‌آموزان خلق  اسکرچ جونیور چیست می‌کنند به شخصیت‌ها برای تعامل نیاز دارند. Start On Bump یک راه ساده برای معرفی علت و معلول است. این زمینه را برای تفکر منطقی مورد نیاز در فعالیت های کدگذاری ایجاد می کند. Start On Bump یک پیشرو ایده آل برای بلوک های برنامه نویسی پیشرفته تر در Scratch است، مانند if-then، بلوک های سنجش و متغیرها. همچنین پایه ای برای نوشتن کد در زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن مانند پایتون فراهم می کند.

 

نکات کدنویسی

رویدادها را با استفاده از Start On Bump ترتیب دهید.

ضربه تصادفی

یک راه عالی برای آشنا کردن دانش آموزان با منطق شرطی،  اسکرچ جونیور چیست ایجاد یک صحنه متحرک است که دارای ضربه تصادفی است. بازی‌ها اغلب دارای اشیا یا شخصیت‌هایی هستند که هنگام تماس با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند. با استفاده از بلوک رمزگذاری Start On Bump، یک سفینه فضایی و یک بیگانه را می توان برنامه ریزی کرد تا در دو توالی اکشن مختلف و پیوسته پرواز کنند. هنگامی که آنها به طور تصادفی لمس می شوند، برنامه نویس می تواند بیگانه را کدنویسی کند تا ناپدید شود، مسیر خود را تغییر دهد، چیزی مانند "من را فهمید!"، صدا ایجاد کند یا ایده خلاقانه دیگری را بیان کند. این فعالیت سرگرم کننده را در TechnoTales، یک پروژه کدنویسی با استفاده از Scratch Jr برای کلاس  اسکرچ جونیور چیست های ابتدایی و ابتدایی بیابید. این بررسی مهارت جلسه 4 به نام Under Attack است.

 

 

ضربه زدن عمدی

قدم بعدی این است که کاراکترها به روشی هدفمند  اینجا برخورد کنند. برنامه نویسان جوان می توانند از برآمدگی ها برای گفتن یک داستان استفاده کنند یا دنباله اقدامات را به موقع و معنی دار انجام دهند. یک شی می تواند به دیگری حرکت کند و تنها زمانی که آن را لمس می کند، عمل حاصل اتفاق می افتد. بنابراین یک هیولا می تواند به سمت یک سیب برود و سپس آن را بخورد. یا در یک افسانه، یک شاهزاده خانم می تواند کمک بخواهد و سپس به سمت  اسکرچ جونیور چیست جادوگری فرار کند که سپس به سمت یک اژدها حرکت می کند و وقتی به آنجا می رسد باعث می شود اژدها پرواز کند.

 

نکات کدنویسی برای Scratch Jr Bumping

راه اندازی یک اسکریپت برای اجرای زمانی که کاراکترها با هم برخورد می کنند، گاهی اوقات می تواند دشوار باشد. اگر کاراکترها لمس نشوند، هیچ اقدامی رخ نخواهد داد. علاوه بر اسکرچ جونیور چیست  این، اگر شخصیت ها برای مدت طولانی لمس شوند، اغلب یک عمل بارها اتفاق می افتد.

 

اگر شخصیت ها با هم برخورد نمی کنند، این ایده ها را امتحان کنید:

 

تعداد مراحل یک اسکریپت را افزایش دهید.

اندازه یک کاراکتر را افزایش دهید.

موقعیت یک شخصیت را در صحنه تغییر دهید.

برای تنظیم دقیق تعداد مراحل، شبکه را روشن کنید.

اگر کاراکترها خیلی طولانی لمس می شوند، این ایده ها را امتحان کنید:

 

همیشه از شخصیت ضربه خورده بخواهید یک قدم حرکت کند تا اسکرچ جونیور چیست  از شخصیتی که آن را لمس کرده است دور شود. پس از آن می توانید بلوک های کدنویسی مختلف را اضافه کنید.

تعداد مراحل یک اسکریپت را کاهش دهید.

اندازه یک کاراکتر را کاهش دهید.

موقعیت یک شخصیت را در صحنه تغییر دهید.

TechnoTales یک پروژه STEM جدید توسط TechnoKids Inc است. شامل راهنمای معلم و کتاب کار دانش‌آموز با فعالیت‌های کدگذاری با استفاده از Scratch Jr. . آنها یاد می گیرند که چگونه فیلمنامه هایی بسازند تا اکشن داستان را متحرک کنند. این نکات کدنویسی را برای Scratch Jr و موارد دیگر

What is Scratch Junior? در این پروژه کدنویسی بیابید!

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.