شروع برنامه نویسی برای کودکان

۱۳ بازديد

بیاموزید که چگونه می توانید به راحتی توانایی های شروع برنامه نویسی برای کودکان  اولیه کامپیوتر را حتی در سن 4 سالگی به فرزندان خود بیاموزید.

 

برای برخی از والدین، کودکان 4 ساله ممکن است به نظر برسد که آنها فقط از طریق بازی کردن یک تجربه آموزشی یاد می گیرند. با این حال، این روزها کودکان پیش دبستانی بیشتر با رایانه ها و برنامه های کاربردی آشنا هستند و ممکن است با افزایش سن بیشتر مجذوب آنها شوند. بنابراین، آموزش مهارت های کدنویسی ب شروع برنامه نویسی برای کودکان ه آنها ضروری است. و در اینجا چند خبر عالی وجود دارد: از سن چهار سالگی، می توانید کودک خود را برای کدنویسی آماده کنید.

 

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای آشنا کردن فرزندانتان با دنیای کدنویسی از آنها استفاده کنید. برخی دیگر از اسباب‌بازی‌های کدنویسی، فعالیت‌های برنامه‌نویسی بدون برق، برنامه‌های کدنویسی یا حتی پازل‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

 

در زیر چند نکته و استراتژی در مورد نحوه آموزش ک شروع برنامه نویسی برای کودکان دنویسی به فرزندتان از سن چهار سالگی وجود دارد.

 

آموزش کدنویسی به بچه های 4 ساله

مروری بر آموزش 4 ساله نحوه کدنویسی

به عنوان یک والدین، ممکن است فکر کنید که آموزش کدنویسی برای 4 سالگی پیچیده و پیچیده به نظر می رسد. می تواند باشد، اما همیشه اینطور نیست.

 

حتی اگر دانش قبلی در مورد کدنویسی ندارید، برای شروع برنامه نویسی برای کودکان  آموزش کدنویسی به فرزندانشان نیازی به تجربه برنامه نویسی قابل توجهی ندارید.

 

آموزش کدنویسی به بچه های 4 ساله

بهترین نکات برای آموزش کدنویسی به کودک 4 ساله خود

تکنولوژی زندگی روزمره ما را حتی در بازی های پیش دبستانی متحول کرده است. و کدنویسی - به عنوان بخشی از فناوری، نقشی حیاتی در زندگی ما و آینده فرزندانمان ایفا می کند.

 

کدنویسی ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما زمانی که به درستی معرفی شود می تواند سرگرم کننده، تعاملی و عملی برای کودکان پیش دبستانی باشد. در زیر چند نکته برای آموزش کدنویسی به کودک 4 ساله ارائه شده است.

 

با معرفی پایه های اساسی شروع کنید

هیچ میانبری برای یادگیری چیزهای جدید وجود ندارد. شروع برنامه نویسی برای کودکان  بهترین راه این است که یک قدم آن را برداریم. اکثر کودکان چهار ساله نمی توانند سریعتر از بزرگسالان چیزها را درک کنند، بنابراین یک رویکرد گام به گام برای بقیه دوره توصیه می شود.

 

اولین قدم این است که آن را با عباراتی که می توانند درک کنند برای کودکان توضیح دهید. وقتی صحبت از آموزش به کودکان می شود که مانند برنامه نویسان کامپیوتر فکر کنند، اولین قدم ایجاد مقدمات در پیش دبستانی است.

 

شما می توانید اصول کدنویسی را از طریق بازی شروع برنامه نویسی برای کودکان  معرفی کنید، زیرا بهترین راه برای یادگیری کودکان است.

 

از برنامه های کاربردی برنامه نویسی اولیه استفاده کنید

آیا می‌دانستید که طبق طیف وسیعی از مطالعات، کودکان زمانی که از فناوری به روش‌های جدید استفاده می‌کنند، مؤثرتر یاد می‌گیرند؟ در آموزش کدنویسی به کودک 4 ساله خود، می توانید با دانلود و استفاده از یک برنامه کدنویسی ساده بر روی دستگاه تلفن همراه خود، از فرصت های آموزشی متعدد موجود بهره ببرید. چندین برنامه دانلود در گوگل پلی یا اپل استور مناسب برای 4 سال وجود دارد مانند Daisy the Dinosaur، Hopster Coding Safari و Code Karts.

 

بازی های عملی و فعالیت های کدگذاری را معرفی کنید

وقتی کودکان لذت می برند، برای یادگیری بازتر می شوند شروع برنامه نویسی برای کودکان . آنها حتی متوجه نمی شوند که به دلیل فعالیت های جذاب در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستند.

 

در زیر برخی از فعالیت های پیش دبستانی وجود دارد که می تواند به کودک چهار ساله در توسعه مهارت های کدنویسی کمک کند. اینها به آنها کمک می کند زیرا این بازی ها به آنها کمک شروع برنامه نویسی برای کودکان  می کند تا مهارت های حل مسئله و تفکر منطقی را برای انجام بازی توسعه دهند:

 

حل پازل ها

برنامه نویسان کامپیوتر نیاز به حل مسائل دارند، بنابراین حل پازل ها می تواند به آنها در توسعه مهارت های حل مسئله کمک کند. در حل پازل، بچه ها باید به پازل و قطعات نگاه کنند تا بفهمند چگونه آنها را کنار هم بچینند تا پازل را تمام کنند.

 

بلوک های ساختمان

تفکر منطقی یکی از مهارت هایی است که کودکان 4 ساله برای یادگیری کدنویسی باید آن را توسعه دهند. با بلوک‌های ساختمانی، بچه‌های جوان یاد می‌گیرند که چگونه منطقی فکر کنند، همانطور که کودک یاد می‌گیرد که چگونه و آیا بلوک‌ها می‌توانند تعادل ایجاد کنند و کجا قرار دهند تا این کار را انجام دهند.

 

همچنین، ساختن چیزی از بلوک‌ها به صبر، پشتکار و شروع برنامه نویسی برای کودکان  اراده زیادی نیاز دارد که همگی مهارت‌هایی هستند که در برنامه‌نویسی کامپیوتری مهم هستند!

 

بازی های ریاضی

این ایده خوبی است که کودکان پیش دبستانی در هر بازی یا فعالیتی که نیازمند به کارگیری مهارت های حسابی است، شرکت کنند. بازی های سرگرم کننده و آسان حس اعداد برای کودکان پیش دبستانی به آنها کمک می کند تا در مورد اعداد بیاموزند.

 

برای چهار سالگی، می‌توانید بازی‌های ریاضی سهل‌انگیز مانند بازی‌های رومیزی را امتحان کنید یا اجازه دهید در یک پیچ و خم شرکت کنند.

 

فعالیت های آفلاین مانند اسباب بازی های کدنویسی را امتحان کنید

باید به کودکان نشان داده شود که ممکن است کدنویسی را به روش های دیگری غیر از رایانه یاد بگیرند.

 

یکی از فعالیت های آفلاین یا بدون پلاگ که کودک  4 ساله شما می تواند از آن برای معرفی به دنیای فناوری استفاده کند، استفاده از اسباب بازی های رمزگذاری است. اسباب‌بازی‌های کدنویسی روشی سرگرم‌کننده و عملی برای کودکان و بزرگسالان جوان هستند تا کدنویسی و سایر مهارت‌های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضی) را به صورت عملی یاد بگیرند.

 

برای چهار سالگی، اسباب‌بازی‌های کدنویسی متعددی برای یادگیری و معرفی در دنیای کدنویسی اولیه وجود دارد.

 

خلاقیت و آزادی را برای اشتباه کردن تشویق کنید

ضروری است که فرزندان خود را قادر کنید ه Start programming for kids نگام یادگیری کدنویسی خلاق باشند. بس است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.