نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

۱۲ بازديد

VPL مخفف برنامه نویسی بصری است. نوعی زبان است نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  که از اجزای گرافیکی مانند آیکون ها، دکمه ها و نمادها در قالب کدنویسی استفاده می کند. این زبان برنامه نویسی به تشریح بصری مفهوم کدگذاری کامپیوتری کمک می کند. این نوع زبان برنامه نویسی به کاربران غیر فنی کمک می کند تا گرافیک ها و فرآیندها را به گونه ای توضیح دهند که بیشتر مبتدیان بتوانند آن را درک کنند. زبان برنامه نویسی بصری همچنین به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی از یک رابط کشیدن و رها کردن استفاده کنند و روی پلتفرم نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  های کم کد کارآمدتر عمل کند.

 

استفاده از زبان برنامه نویسی بصری در توسعه نرم افزار مزایایی دارد. توسعه نرم افزار مدرن به عنوان یک ابزار برنامه نویسی بصری یک راه حل کاربرپسند برای کاربرانی است که متخصص برنامه نویسی نیستند. طرح بصری ساده تصاویر و بلوک ها درک، طراحی و توضیح را برای کاربر عادی آسان می کند. بنابراین به جای تجسم خطوط غیر قابل تشخیص کد، افراد می توانند به طور منطقی مفاهیم پیچیده را با این زبان برنامه نوی نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان سی بصری درک کرده و توضیح دهند. برنامه نویسی بصری به دلیل سادگی نسبی، راهی آسان برای آشنایی کاربران با کدنویسی و برنامه نویسی است.

 

با این حال، با وجود سادگی زبان، به دلیل گرافیک سنگین بودن، می تواند دست و پا گیر باشد. این زبان برنامه نویسی بزرگتر است و بنابراین فضای بیشتری را در رایانه اشغال می کند که می تواند به دلیل مقدار حافظه ای که روی دیسک نیاز دارد، عملکردها را کند کند. VPLها در محدوده عملکردهای بیانی که نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  استفاده می کنند بسیار محدود هستند. این امر انجام عملیات پیچیده تر را دشوارتر می کند و بنابراین، این نوع زبان به ندرت توسط غول های فناوری دنیای برنامه نویسی استفاده می شود.

 

(VPL) زبان برنامه نویسی ویژوال - راهنمای کامل

برنامه نویسی بصری

 

این راهنما هر آنچه را که باید در مورد زبان نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  برنامه نویسی ویژوال - VPL بدانید را در چهار مرحله ساده در زیر توصیه می کند، از جمله اندازه، ظاهر و توسعه آن:

 

متن در مقابل تصویری

زبان های برنامه نویسی معمولی مبتنی بر متن هستند، در حالی که پلتفرم های برنامه نویسی بصری مبتنی بر نمودار هستند و از نمادها، نمادها و بلوک های منطقی تشکیل شده اند. چیدمان اجزای گرافیکی یک پلت فرم برنامه نویسی بصری شبیه یک نمودار فلوچارت است که با زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن متفاوت است. به لطف این ترتیب، VPLهایی مانند Scratch نسبت به همتایان زبان برنامه نویسی اصلی خود مانند جاوا یا کاتلین خواناتر هستند.

 

اندازه بزرگتر

ابزارهای برنامه نویسی بصری بزرگتر و نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  سنگین تر هستند زیرا مبتنی بر گرافیک هستند، در حالی که زبان های برنامه نویسی معمولی عملکردی تمیزتر و ساده تر دارند زیرا عمدتاً مبتنی بر متن هستند. بنابراین، برنامه های معمولی حافظه کمتری را در کامپیوتر نسبت به کم کد یا بدون کد اشغال می کنند.

 

یک واقعیت جالب این است که برنامه هایی نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  که با استفاده از پلتفرم AppMaster ایجاد می شوند به اندازه برنامه هایی که توسط برنامه نویسان با استفاده از زبان های برنامه نویسی کلاسیک توسعه می یابند، کوچک و سریع هستند. این به این دلیل است که AppMaster فقط اصول سبک بصری را در نظر می گیرد. به عبارت دیگر با الزامات کار می کند. این پلتفرم الزاماتی را که کاربر با استفاده از عناصر بصری یا بلوک‌های فرآیند کسب‌وکار ایجاد کرده است، تجزیه و تحلیل می‌کند و بر اساس این بلوک‌های فرآیند کسب‌وکار، از قبل منطق خالص ایجاد می‌کند.

 

از آنجایی که این پلتفرم دارای هوش مصنوعی است که پس از تولید کد اولیه، گام بعدی را برمی‌دارد، هوش مصنوعی هر چیزی را که نوشته شده است بهینه می‌کند و نتیجه یک اپلیکیشن حداقلی است. به عنوان مثال، بیایید برنامه استانداردی را در نظر بگیریم که بر روی AppMaster ساخته شده است با تمام ماژول نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  های یکپارچه لازم با یک لاگر، یک سیستم تله متری، و با تمام موارد اساسی که در هر برنامه ای لازم است.

 

امروز AppMaster بدون کد را امتحان کنید!

پلتفرم می‌تواند هر برنامه وب، موبایل یا بک‌اند را 10 برابر سریع‌تر و 3 برابر ارزان‌تر بسازد

رایگان شروع کنید

 

هنگامی که چنین برنامه ای در حال اجرا است، کمتر از Programming software for children  ده مگابایت رم مصرف می کند که نتیجه عالی محسوب می شود. در خاتمه، می توان گفت که واقعاً مشکلاتی در اندازه ها در VPL وجود دارد، اما همه اینها به پلتفرم خاصی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. همانطور که می بینید، پلت فرم App

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.