بهترین نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

۱۴ بازديد

برخی از پیشکسوتان صنعت توسعه نرم افزار ادعا  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان می کنند که "کد نویسی با برنامه نویسی یکسان نیست". فقط به این دلیل که می دانید چگونه کدنویسی کنید به این معنی نیست که برنامه نویسی را بلد هستید." حالا این یعنی چی؟ من مطمئن هستم که در تمام این سال ها فکر کرده اید که این دو کلمه را می توان مترادف یکدیگر استفاده کرد و معنی آنها یکسان است. با این حال، آنها متفاوت هستند.

 

کدنویسی توانایی درک نحو و ساختار یک زبان است،  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان در حالی که برنامه نویسی توانایی ترجمه یک فکر یا ایده به زبان برای حل یک مشکل است.

 

بیایید برای درک دو واژگان پرکاربرد در صنعت نرم افزار کمی عمیق تر غواصی کنیم.

 

کد نویسی چیست؟

زبانی که کامپیوترها درک می کنند کد ماشین است ک نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ه درک آن برای انسان دشوار است. بنابراین، یک راه طبیعی تر برای تعامل با کامپیوتر ابداع شد: زبان برنامه نویسی. بیشتر زبان های برنامه نویسی چه چیزی مشترک دارند؟

 

نحو و قوانینی که باید هنگام نوشتن کد رعایت کنید.

یک کامپایلر - که کد را به کد ماشین تبدیل می کند تا کامپیوتر آن را بفهمد

کامپیوتر کد را اجرا می کند و نتایج را برمی گرداند

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که می نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان   توانید برای نوشتن کد خود از آنها استفاده کنید. کد نویسی فرآیند استفاده از یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد رفتار یک کامپیوتر به شیوه ای است که توسعه دهنده می خواهد. هر خط کد به رایانه می‌گوید که کاری را انجام دهد و به سندی که چندین خط کد دارد، اسکریپت می‌گویند. اسکریپت ها تنها در صورتی می توانند نتایجی را که می خواهید به شما ارائه دهند که کامپایل و سپس اجرا شوند. شما باید اسکریپت خود را به یک برنامه تبدیل کنید. فرآیند کامپایل کد زبان برنامه نویسی شما را به کد ماشین تبدیل می کند که رایانه شما می تواند آن را درک کند. هر نوع برنامه، بازی یا وب سایت یک برنامه است.

 

به طور خلاصه، کدنویسی نوشتن بسیاری از خطوط نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  کد برای ایجاد نرم افزار است.

 

برنامه نویسی چیست؟

اگرچه کدنویسی بخش مهمی از چرخه عمر توسعه ننرم افزار برنامه نویسی برای کودکانرم افزار است، اما جزء ضروری نیست. برای ایجاد یک برنامه، باید چندین مرحله لازم را دنبال کنید. آنها شامل برنامه ریزی، طراحی، آزمایش، استقرار و حتی تعمیر و نگهداری هستند. بنابراین برنامه نویسی تصویر وسیع تری است و نه تنها شامل کدنویسی، بلکه شامل وظایف دیگری مانند تجزیه و تحلیل و پیاده سازی الگوریتم ها، نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان درک ساختار داده ها و حل مسائل می شود.

 

برنامه نویسی برای نوشتن کد ضروری است. شما باید با طرح کلی یا ساختار برنامه شفاف باشید. به عنوان مثال، شما می توانید شبه کد منطق کدنویسی خود را بنویسید، و شبه کد یک روش موثر برای توضیح الگوریتم به یک کدگذار است.

 

ویژگی ها: کدنویسی در مقابل برنامه نویسی

بنابراین بیایید نگاهی به ویژگی های کدنویسی و برنامه نویسی بیندازیم:

 

  1. دامنه

کدنویسی زیر مجموعه ای از برنامه نویسی است. در کدنویسی، شما مجموعه ای از دستورالعمل ها را به زبانی تبدیل می کنید که کامپیوتر بتواند آن را بفهمد. کد نویسی را می توان در چندین بخش انجام داد. قبل از کدنویسی، باید دیدی کلی از برنامه داشته باشید که قرار است چه چیزی را کدنویسی کنید. کد کاذب  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان اغلب توسط کدگذاران برای کمک به منطق استفاده می شود. این یک روش غیر رسمی برای توصیف برنامه شما است و از هیچ نحو زبان برنامه نویسی پیروی نمی کند.

 

در حالی که برنامه نویسی دامنه وسیع تری دارد که در آن شما نیازمندی ها را تعریف می کنید، منطق خود را می نویسید، کد می نویسید، تست می کنید و یک برنامه اجرایی از کدهای لازم خود ایجاد می کنید.

 

  1. مهارت ها

کدگذارها معمولاً از دستورالعمل ها و الزامات داده شده برای نوشتن کد پیروی می کنند. به عنوان یک کدنویس، باید سینتکس یک زبان برنامه نویسی را بدانید.

 

یک برنامه نویس برای کسب مهارت و دانش برای نوشتن منطق، تجزیه و تحلیل، طراحی و نوشتن برنامه های پیچیده به مدرک تخصصی و سال ها تجربه نیاز دارد. برنامه نویسان اغلب از تخیل و مهارت های تحلیلی خود برای حل مسائل خاص استفاده می کنند. یک برنامه نویس باید قادر به درک و ایجاد ساختارهای داده و الگوریتم های پیچیده باشد.

 

برنامه نویسان اغلب می نویسند یا از نویسندگان فنی می خواهند مشخصات فنی را ارائه دهند که حاوی الزاماتی است که محصول نهایی باید برآورده کند و مشکلاتی که باید حل کند. سپس کدگذارها برای نوشتن کد از این مشخصات پیروی می کنند اما خود روی مشخصات کار نمی کنند. برنامه نویسان همچنین درگیر کامپایل Programming software for children ، اشکال زدایی، تست و پیاده سازی کد هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.