آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان

۲۰ بازديد

برنامه نویسی کامپیوتر یکی از مهارت های مورد نیاز است.  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان در آموزش قرن بیست و یکم جایگاه مهمی پیدا می کند. این سنگ بنای فناوری های معاصر ما است. بازی ها، رباتیک، وب سایت ها و بسیاری از زمینه های دیگر کاملاً به برنامه نویسی دیجیتال متکی هستند.

 

یادگیری برنامه‌ریزی یک اسباب‌بازی ربات، علاوه بر کمک به آنها در آموزش، راه مؤثری برای باز کردن فرصت‌های حرفه‌ای بسیاری برای فرزندانتان است. توانایی برنامه ریزی باید آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  به عنوان یک مهارت اساسی در عصر دیجیتال ما در نظر گرفته شود.

 

دو کودک یاد می گیرند که یک ربات قرمز را برنامه ریزی کنند

یادگیری برنامه نویسی می تواند دشوار به نظر برسد، به خصوص برای کودکانی که تازه شروع کرده اند. خوشبختانه، چندین زبان برای هر سطح مهارت، سن و تجربه وجود دارد. آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  از کودکان خردسال کنجکاو گرفته تا بزرگسالان جاه طلب، تا نوجوانان آماتور، همه می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند.

 

با این حال، هر زبان برنامه نویسی سیستم عامل، هدف استفاده و درجه پیچیدگی خود را دارد. بهترین زبان های برنامه نویسی مناسب برای کودکان و نوجوانان کدامند؟ مزایا و معایب آنها چیست؟

 

خلاصه [نمایش]

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی یک زبان رمزگذاری شده خاص  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان است که دارای مجموعه ای از دستورات خاص است که برای انتقال دستورالعمل ها به یک دستگاه کامپیوتری (معمولاً یک رایانه) به منظور برقراری ارتباط با آن استفاده می شود.

 

امروزه از چندین زبان برنامه نویسی استفاده می شود. لازم به ذکر است که هر زبان کامپیوتر منحصر به فرد است و از قوانین خاص خود برای کار استفاده می کند.

 

با چه معیارهایی باید زبان برنامه نویسی را برای فرزندتان انتخاب کنید؟

عکس زوم شده ربات قابل برنامه ریزی آبی برای کودکان

قاعده کلی که وقتی کودک شما برنامه نویسی را شروع  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان می کند اعمال می شود، سادگی است. در واقع، اگر با پیچیده ترین یا پیشرفته ترین شروع کنید، سخت است که به آن پایبند باشید.

 

علاوه بر این، ما باید دسترسی به زبان های برنامه نویسی مختلف را در نظر بگیریم، اگرچه برخی رایگان هستند، برخی دیگر رایگان نیستند.

 

زبان های برنامه نویسی برای کودکان بسته به اهداف  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان آنها متفاوت است. آنها با اصول اولیه برنامه نویسی کامپیوتر شروع می کنند، از مواردی که به ابزارهای فیزیکی مانند روباتیک نیاز دارند تا مواردی که کاملاً الکترونیکی هستند مانند طراحی بازی های سه بعدی.

 

علاوه بر این، کودکان مجبور نیستند خود را فقط به یک زبان محدود کنند... زیرا اغلب، اصول اولیه یک زبان با دیگران پیوند دارد. هنگامی که آنها مفاهیم یک را درک کردند، به راحتی می توانند به زبان برنامه نویسی دیگری سوئیچ کنند.

 

برای شروع، بهتر است بچه‌های کوچک‌تری که تازه شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرده‌اند، با تمرکز بر زبان‌های بصری، مانند اسکرچ یا پایتون، برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. سپس، هنگامی که مهارت های فرزندتان فراتر از این نوع یادگیری پیشرفت کرد، ممکن است بخواهید به این فکر کنید که در آینده باید آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  درباره چه نوع زبان برنامه نویسی بیشتر بیاموزد. باید زبانی باشد که به او علاقه داشته باشد، حتی او را مجذوب خود کند.

 

بهترین زبان های برنامه نویسی برای بچه ها کدامند؟

در اینجا منتخبی از زبان های برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به همراه توضیحات مفصل برای هر کدام آورده شده است:

 

خراش:

Scratch یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  برای کودکان است. این یک پایه محکم از اصول برنامه نویسی را ارائه می دهد و بنابراین یک مقدمه عالی به این جهان ارائه می دهد. بنابراین، اسکرچ برای کودکان و نوجوانانی که به تازگی برنامه نویسی می کنند مناسب است.

 

Scratch از یک رابط برنامه نویسی بصری اساسی تشکیل شده است: کودکان می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های کدهای رنگارنگ یاد بگیرند. این زبان به کودکان اجازه می دهد تا به راحتی بازی ها، داستان های سرگرم کننده، شخصیت های تعاملی ایجاد کنند، برنامه های کاربردی ایجاد کنند، موسیقی و جلوه های صوتی اضافه کنند.

 

پایتون:

پایتون با توجه به نحو ساده و تمرکز بر فضاها به آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  عنوان یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری شناخته می شود. این زبان برای کاربردی بودن نیاز به خطوط محدودی از کد دارد، بنابراین حتی مبتدیان نیز می توانند به سرعت کارهای خود را شروع کنند.

 

مزیت دوم پایتون: این زبان تعداد زیادی ماژول کمک داخلی و منابع آنلاین برای کمک به کودکان در شروع کار ارائه می دهد.

 

پایتون برای توسعه بازی های ویدئویی، چارچوب  Programming training for teenagers های وب و بسیاری از پروژه های محاسباتی علمی استفاده می شود. کودکان می توانند از این زبان برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها و غیره خود استفاده کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.