آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان

۱۳ بازديد

زبان‌های برنامه‌نویسی به دستگاه‌های الکترونیکی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  مانند رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهند تا دستورات و کدهای مورد استفاده برای ایجاد وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی را که در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم، تفسیر کنند.

 

همه وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها، از فیس‌بوک گرفته تا نتفلیکس، بدون ذکر برنامه‌هایی که در تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنیم، با استفاده از کد ساخته شده‌اند. به همین دلیل است که توانایی کدنویسی یکی از محبوب ترین مهارت ها در دنیای دیجیتال امروزی است.

 

در این راهنما، ما به شما توضیح خواهیم داد که زبان های آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  برنامه نویسی، پرکاربردترین زبان ها و زبان هایی که ارزش یادگیری را در سال 2022 دارند، از ساده ترین تا سخت ترین، چیست.

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

همانطور که انسان ها زبان هایی را برای برقراری ارتباط با یکدیگر طراحی کرده اند، برنامه نویسان نیز یک سری زبان برای برقراری ارتباط با کامپیوتر ایجاد کرده اند.

 

نمونه ای از زبان برنامه نویسی روی صفحه

نمونه ای از زبان برنامه نویسی روی صفحه کریس راید در UNSPLASH

به طور خاص، یک زبان برنامه نویسی زبانی است  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان که توسط توسعه دهندگان و برنامه نویسان استفاده می شود که اجازه می دهد یک سری دستورات و دستورالعمل های نوشته شده به داده ها و فعالیت های خاص تبدیل شوند.

 

زبان های برنامه نویسی عمدتاً برای توسعه برنامه های دسکتاپ، وب سایت ها، برنامه های کاربردی موبایل و پلتفرم های تجاری استفاده می شوند. با نوشتن در این کدها می توان ایده های خود را به کد ماشینی قابل خواندن توسط انواع کامپیوترها تبدیل کرد. اساساً از زبان های برنامه نویسی برای دادن دستورالعمل به رایانه استفاده می شود و به آن می گویند که چه کاری انجام دهد و چگونه آن را انجام دهد.

 

چند نوع زبان برنامه نویسی وجود دارد؟

بیش از 2500 زبان برنامه نویسی وجود دارد. آنها بر آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  اساس سطح انتزاع خود، از زبان ماشین تا زبان منطق انسانی طبقه بندی می شوند. انواع زبان های برنامه نویسی عبارتند از:

 

– زبان‌های سطح پایین: با زبان‌های ماشین یکسان هستند و انتزاع کمی ارائه می‌کنند یا اصلاً انتزاع ندارند. بنابراین آنها ماشین گرا هستند و طوری طراحی شده اند که مستقیماً توسط پردازنده قابل اجرا باشند.

 

– زبان‌های سطح بالا: سطح بالایی از انتزاع دارند، برای برنامه‌نویسان طراحی شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای توسعه‌دهندگان قابل درک‌تر و آسان‌تر باشند.

 

زبان های سطح بالا را می توان بر اساس الگوی  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان برنامه نویسی به چندین خانواده تقسیم کرد:

 

امری: دستور یک دستور صریح است و دستورالعمل ها به ترتیب از پیش تعریف شده اجرا می شوند. این زبان ها عبارتند از C، COBOL و Assembler.

تابعی: این زبان ها بر اساس مفهوم ریاضی تابع هستند. آنها عبارتند از Scala، Clojure و Haskell.

منطق: در اینجا، عبارت عبارتی است که رابطه بین داده ها را توصیف می کند. از جمله این زبان ها می توان به Prolog و Mercury اشاره کرد.

همچنین راه حل هایی وجود دارد که زندگی را  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان برای توسعه دهندگان آسان تر می کند:

 

زبان های اسکریپت: این زبان ها برای خودکارسازی کارهای وقت گیر و تکراری با استفاده از اسکریپت ها ایجاد شده اند. در میان این زبان ها جاوا اسکریپت، پی اچ پی و پایتون را می بینیم.

پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی کدامند؟

برای دریافت ایده از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ، هر ساله رتبه‌بندی‌های خاصی توسط TIOBE و PYPL ایجاد می‌شود، اما می‌توان با پرکاربردترین زبان‌ها در GitHub (با انتخاب سال و سه‌ماهه)، یک پلتفرم، مشورت کرد. توسط توسعه دهندگان برای بایگانی و مدیریت کد خود استفاده می شود.

 

بنابراین در اینجا برخی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی و موارد استفاده از آنها آورده شده است.

 

پایتون

پایتون که توسط Guido van Rossum در دهه 1990 توسعه یافت، یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. موفقیت مداوم آن به دلیل سهولت استفاده آن است که به مبتدیان اجازه می دهد تا به سرعت نوشتن برنامه های ساده را یاد بگیرند.

 

علاوه بر این، پایتون به لطف مجموعه بزرگی از کتابخانه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  ها و بسیاری از چارچوب های برنامه نویسی حاصل (سیستم هایی که به شما امکان می دهد عملکرد زبان را با اعمال و دستورات گسترش دهید) که کدنویسی را سرعت می بخشد و همچنین جامعه بزرگی از توسعه دهندگان

Programming training for teenagers ، کدنویسی را سرعت می بخشد. چه کسی می تواند برای کمک به آنها مراجعه کند.

 

Logo i Python، زبان برنامه نویسی معروف

Ru

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.