معرفی نرم افزار برنامه نویسی کودکان

۱۶ بازديد

برنامه نویسی در حال تبدیل شدن به یک مهارت مفید در نرم افزار برنامه نویسی کودکان  جامعه امروزی است. همانطور که بیشتر و بیشتر به نرم افزار و فناوری دیجیتال تکیه می کنیم، دانستن نحوه کدنویسی نیز ارزشمندتر و بیشتر می شود. به همین دلیل است که بسیاری از والدین به دنبال راه هایی هستند تا فرزندان خود را با برنامه نویسی آشنا کنند. ممکن است برای شما دشوار باشد که بدانید از کجا شروع کنید، زیرا زبان‌ها و پلتفرم‌های مختلف برنامه‌نویسی کودکان در دسترس هستند. در این پست وبلاگ، به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه کودکان می توانند از طریقنرم افزار برنامه نویسی کودکان  زبان های برنامه نویسی مختلف پیشرفت کنند تا پتانسیل خود را به عنوان کدنویسان ماهر و خالقان فناوری دیجیتال درک کنند.

 

دو کودک پروژه کدنویسی Scratch خود را روی لپ تاپ به اشتراک می گذارند.

ScratchJr

همه باید از جایی شروع کنند و یک گزینه عالی برای کودکان 5 نرم افزار برنامه نویسی کودکان  تا 7 ساله ScratchJr (Scratch Junior) است، یک زبان برنامه نویسی بصری با بلوک های کشیدن و رها کردن برای ایجاد برنامه های ساده. ScratchJr به صورت رایگان در دستگاه های تلفن همراه اندروید و iOS در دسترس است. این برای آشنایی کودکان خردسال با اصول برنامه نویسی عالی است و می توانند از آن برای ایجاد داستان ها و بازی های تعاملی استفاده کنند.

 

خراش

با حرکت از ScratchJr، خواهر و برادر مبتنی بر وب آن Scratch وجود دارد. Scratch بلوک‌های کشیدن و رها کردن را برای ایجاد برنامه‌ها ارائه می‌کند و مجموعه‌ای از گرافیک، صداها  نرم افزار برنامه نویسی کودکان و موسیقی را برای کودک شما ارائه می‌کند تا برنامه‌هایش را زنده کند. این زبان برنامه نویسی بصری به طور خاص برای یادگیری اصول برنامه نویسی توسط کودکان طراحی شده است. Scratch به چندین زبان گفتاری موجود است و برای مبتدیان عالی است. این به بچه ها اجازه می دهد تا داستان ها، انیمیشن ها و بازی های تعاملی را به راحتی ایجاد کنند.

 

بنیاد Raspberry Pi دارای انبوهی از منابع رایگان اسکرچ است که ما به‌طور خاص برای جوانان مبتدی ایجاد کرده‌ایم، مانند مسیر پروژه «مقدمه‌ای بر اسکرچ». و اگر فرزند شما علاقه مند به محاسبات فیزیکی برای تعامل با دنیای واقعی با استفاده از کد است، همچنین می تواند نحوه استفاده از قطعات الکترونیکی مانند  نرم افزار برنامه نویسی کودکان زنگ و ال ای دی را با اسکرچ و رایانه رزبری پای بیاموزد.

 

جوانی که از لپ‌تاپ برای کدنویسی به زبان اسکرچ استفاده می‌کند، زبان‌های مورد علاقه ما در میان همه بچه‌ها.

MakeCode

یکی دیگر از گزینه های سرگرم کننده برای کودکانی که می خواهند کدنویسی و محاسبات فیزیکی را کشف کنند، micro:bit است. این یک دستگاه کوچک قابل برنامه ریزی با نمایشگر LED، دکمه ها و سنسورها است و می توان از آن برای ایجاد بازی، انیمیشن، پروژه های تعاملی و موارد دیگر استفاده کرد. برای کنترل  نرم افزار برنامه نویسی کودکان میکرو: بیت می توان از یک زبان برنامه نویسی بصری به نام MakeCode استفاده کرد. میکرو: بیت را می‌توان با استفاده از زبان‌های اسکرچ یا متن‌محور مانند پایتون نیز برنامه‌ریزی کرد و با پیشرفت مهارت‌های کدنویسی، انتقال آسانی را برای کودکان  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مجموعه رایگان ما از منابع micro:bit نگاهی بیندازید.

 

HTML

همه با وب‌سایت‌ها آشنایی دارند، اما افراد کمتری از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  نحوه کدگذاری آن‌ها اطلاع دارند. HTML یک زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد صفحات وب که هر روز استفاده می کنیم استفاده می شود. این یک زبان عالی برای یادگیری کودکان است زیرا می توانند نتایج کد خو نرم افزار برنامه نویسی کودکان د را در زمان واقعی در مرورگر وب خود ببینند. آن‌ها می‌توانند از HTML و CSS برای ایجاد صفحات وب ساده که شامل لینک‌ها، ویدیوها، تصاویر و عناصر تعاملی است استفاده کنند و در عین حال یاد بگیرند که چگونه وب‌سایت‌ها ساختار و طراحی می‌شوند. ما بسیاری از منابع طراحی وب رایگان برای فرزند شما داریم، از جمله مسیر اصلی پروژه "مقدمه ای بر توسعه وب".

 

سه بچه در حال برنامه نویسی در لپ تاپ.

پایتون

اگر فرزند شما با Scratch و HTML اعتماد به نفس دارد نرم افزار برنامه نویسی کودکان ، استفاده از Python مرحله بعدی توصیه شده در یادگیری اوست. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا مبتنی بر متن است که خواندن و یادگیری آن آسان است. این یک انتخاب محبوب برای مبتدیان است زیرا دارای یک نحو ساده است که اغلب مانند انگلیسی ساده خوانده می شود. بسیاری از پروژه های رایگان پایتون برای جوانان در وب سایت ما در دسترس هستند، از جمله مسیر "مقدمه ای به پایتون".

 

یک بچه در حال برنامه نویسی در پایتون روی لپ تاپ.

انجمن پایتون نیز واقعاً استقبال می کند و تعداد بی شماری نرم افزار برنامه نویسی کودکان  از آموزش ها و ویدیوهای آنلاین را برای کمک به زبان آموزان برای کشف این زبان تولید کرده است. پایتون را می توان برای انجام کارهای بسیار قدرتمند به راحتی مورد استفاده قرار داد، به همین دلیل است که بسیار محبوب است. به عنوان مثال، ایجاد برنامه های پایتون برای مشارکت در یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها نسبتاً ساده است. اگر می‌خواهید مدل‌های زبان بزرگی مانند GPT را که چت ربات ChatGPT بر اساس آن است، کاوش کنید، زبان منتخب پایتون خواهد بود.

 

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت زبان وب است و اگر فرزند شما در HTML مهارت پیدا کرده است، این زبان بعدی برای اوست. جاوا اسکریپت برای ایجاد وب سایت های تعاملی و برنامه های کاربردی نرم افزار برنامه نویسی کودکان  وب استفاده می شود. همانطور که جوانان با برنامه نویسی راحت تر می شوند، جاوا اسکریپت یک زبان مفید برای پیشرفت است، با توجه به اینکه امروزه وب چقدر فراگیر است. یادگیری آن می‌تواند دشوار باشد، اما مانند پایتون نرم افزار برنامه نویسی کودکان ، تعداد زیادی کتابخانه از توابع دارد که افراد قبلاً برای آن ایجاد کرده‌اند تا سریع‌تر به چیزها دست یابند. این کتابخانه ها جاوا اسکریپت را به یک زبان بسیار قدرتمند  Children's programming software برای استفاده تبدیل می کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.