بهترن زمان شروع برنامه نویسی برای کودکان

۱۴ بازديد

یادگیری با توانایی پیاده سازی نسبت به انجام نظریه مح شروع برنامه نویسی برای کودکان ض. اگر زبانی پیدا کنیم که به الگوریتم نزدیک باشد، همه چیز را برده ایم.

با شروع زودهنگام، فکر می‌کنم نکته مهم جنبه سرگرم‌کنن شروع برنامه نویسی برای کودکان  ده یادگیری است: در اولین درس‌های من، چیزی که بیش از همه از ما لذت می‌برد، کشیدن یک خانه با برنامه بود.

 

# یک زبان اسکریپت + رابط کاربری

ارسال شده توسط lay در 17 اکتبر 2012 ساعت 11:34. رتبه 4.

 

 

صبح بخیر،

 

من قصد ندارم پاسخ آماده ای به شما بدهم بلکه در مورد تجربه  شروع برنامه نویسی برای کودکان  خودم صحبت می کنم زیرا در همان سنین به برنامه نویسی علاقه مند شدم و متأسفانه هیچ کس در اطراف من نبود که به من کمک کند.

 

-زندگی من-

به یاد دارم که در آن زمان من مطلقاً هیچ چیز در مورد کتاب ها یا مجلاتی که در مورد برنامه نویسی صحبت می کنند نمی فهمیدم، قطعاً در گذشته، زیرا آنها از شما می خواستند که حداقل اصول الگوریتم ها را بدانید یا از شما می خواستند که کامپایلرها، محیط های توسعه دهنده داشته باشید و این برای من این بود. چیزهای  شروع برنامه نویسی برای کودکان  کاملاً انتزاعی و درک و رسیدگی آسان نیست.

 

در نهایت چیزی بسیار در دسترس بود که به من اجازه داد به راحتی شروع کنم: HTML + جاوا اسکریپت.

در واقع، کافی بود یک صفحه را در مرورگر باز کنید و منبع را نمایش دهید تا ببینید چگونه کار می کند، و در آن زمان جاوا اسکریپت اغلب فقط چند خط در وسط کد HTML گم می شد. و از همه شروع برنامه نویسی برای کودکان   مهمتر، کافی بود یک فایل را در html ذخیره کنید تا بتوانید آنی تست کنید و نتیجه را بگیرید! با خواندن تعداد زیادی کد منبع برای صفحات و استفاده از سایت های جاوا اسکریپت برای کمک به من، توانستم شرو شروع برنامه نویسی برای کودکان  ع کنم و اولین خطوط کد تقریباً جادویی بودند ;)

 

سپس حدود 13 دوره VB خود را داشتم (با عرض پوزش) ک آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه به من اجازه داد که رابط کاربری گرافیکی را به راحتی ایجاد کنم، وقایع بسیار آسان قابل درک هستند.

سپس از 14 تا 15 سالگی C زیادی انجام دادم و اصول اسمبل شروع برنامه نویسی برای کودکان  ر را یاد گرفتم و واقعاً با این دو زبان بود که متوجه شدم حافظه، پردازنده، رشته ها و سیستم چگونه است. سپس لینوکس آمد، و این یک انفجار کامل بود.

-/زندگی من-

 

امروز با نگاهی به گذشته می توانم به شما توصیه هایی کنم:

- زبان مهمترین چیز نیست، اگرچه باید از مفاه شروع برنامه نویسی برای کودکان  یم بیش از حد انتزاعی اجتناب شود.

- چیزی داشته باشید که قبل از داشتن یک نتیجه ملموس به 500 خط نیاز نداشته باشد و در نتیجه بیشتر به سمت یک زبان خطی باشد.

- تست کردن بسیار آسان و سریع به طوری که سرگرم کننده است، فقط خطوط را در ترمینال نمایش ندهید زیرا می تواند انگیزه را کاهش دهد.

 

من هنوز هم فکر می کنم که جاوا اسکریپت امروز، با استفاده از یک نحو ساده هنوز هم این اجازه را می دهد، اما پایتون نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد بسیاری از کارها را به  شروع برنامه نویسی برای کودکان  راحتی و به سرعت انجام دهید.

 

[^] # Re: یک زبان اسکریپت + رابط کاربری

ارسال شده توسط Graveen در 17 اکتبر 2012 در 6:55 ب.ظ. رتبه 2.

 

 

کاملا موافقم. من می خواهم پایتون را توصیه کنم زیرا واقعا خوب است، اما در نهایت، من فکر می کنم که html + js به شما اجازه می دهد تا 2 جنبه جالب را ببینید.

 

#CamlLight

ارسال شده توسط lenod در 17 اکتبر 2012 ساعت 11:46. رتبه 1.

 

 

اگر او ریاضی را دوست دارد، CamlLight ریاضی را به شروع برنامه نویسی برای کودکان   زبان انگلیسی می نویسد. عملکردی است، یک مفسر وجود دارد (کامپایل کردن و اجرای یک برنامه در ابتدا می تواند خسته کننده باشد، در حالی که مفسر به شما اجازه می دهد خیلی چیزها را به سرعت امتحان کنید). اما اینکه بگم برای بچه 10 ساله مناسبه...

 

# گیک همه!

ارسال شده توسط Obsidian در 17 اکتبر 2012 ساعت 2:33 ب.ظ. رتبه 8.

 

 

دختر من (پس از دنبال کردن یک دوره فناوری در کامپیوتر) مایل است برنامه نویسی اولیه را یاد بگیرد. و همچنین کمی بهتر درک کنید که یک کامپیوتر چگونه کار می کند.

او از ما خواست تا به او برنامه نویسی را آموزش دهیم. (ما = پدر و مادرش)

مشکل: چه زبانی؟

ما بلافاصله C، Perl، Java را حذف کردیم؛)

 

تنها چیزی که می ماند مونتاژ کننده است! :-)

 

[^] # پاسخ: گیک همه!

ارسال شده توسط Kerro در 17 اکتبر 2012 در 6:06 ب.ظ. رتبه 3.

 

 

به طور جدی، من از 11 سالگی با زبان شروع برنامه نویسی برای کودکان   اسمبلی و یک کتاب به زبان انگلیسی شروع کردم.

برای یادگیری "چگونه یک کامپیوتر کار می کند" هیچ چیز بهتری وجود ندارد.

از سوی دیگر، ایجاد یک برنامه "مفید" چیز دیگری است.

 

[^] # پاسخ: گیک همه!

ارسال شده توسط Obsidian در 17 اکتبر 2012 در 6:39 ب.ظ. رتبه 5.

 

 

کاملا موافقم. من خودم همین کار را کردم، اما بعد از اینکه با Basic 8 بیتی خودم خیلی سرگرم شدم!

 

نه اینکه برای یادگیری برنامه نویسی یک مرحله اجباری است، اما راه اندازی مستقیم به اسمبلر یا C نیاز به سرمایه گذاری و دقت زیادی دارد در حالی که بلافاصله جنبه سرگرم کن Start programming for kids نده آن را پنهان می کند. شروع با "PRINT "Hello" و "PLAY "DOREMI" بسیار ساده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.