تازه های هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

۱۰ بازديد

 بسیاری از ما با روشی آشنا  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هستیم که هوش مصنوعی (AI) قبلاً در زندگی روزمره ما ادغام شده است: Spotify آهنگ های جدیدی را توصیه می کند که دوست داریم، Google Maps مسیرهای سریع تری را برای رفت و آمد صبحگاهی ما ارائه می دهد، یا الکسا زنگ هشداری را به صدا در می آورد تا به ما یادآوری کند که زمان آن فرا رسیده است. برای قرار ملاقات بگذارید هر یک از این نمونه ها نمونه ای از هوش مصنوعی در عمل هستند و ما به وجود آنها عادت کرده ایم.

 

پس چرا چرخه تبلیغات فعلی پیرامون هوش مصنوعی؟ حالا چه فرقی دارد؟

 

جدیدترین تکرارهای هوش مصنوعی - به نام هوش مصنوعی "تولید کننده" - هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  می تواند کارهایی را انجام دهد که به نظر می رسد، صدا و احساس ترسناکی انسانی است.

 

چرا مهم است

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صنایع مختلف، از امور مالی و آموزش گرفته تا حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی را متحول کند. هوش مصنوعی می تواند کارهای تکراری را خودکار کند، فرآیندهای تصمیم گیری را بهبود بخشد و دقت و سرعت تجزیه و تحلیل داده ها را افزایش دهد.

 

در حالی که مزایای بالقوه بسیار زیاد است، هوش مصنوعی نگرانی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان های اخلاقی و اجتماعی قابل توجهی را ارائه می دهد. مانند هر ابزار دیگری، هوش مصنوعی را می توان برای سود یا ضرر استفاده کرد. مرکز بلوک فناوری و جامعه دانشگاه کارنگی ملون برای بررسی چگونگی استفاده از فناوری برای منافع اجتماعی ایجاد شد.

 

در حال حاضر، تنها تعداد کمی از ابر شرکت‌های فناوری توانایی ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی در مقیاس بزرگ را دارند. این سیستم ها به مقادیر عظیمی از توان محاسباتی و داده نیاز دارند. به طور پیش فرض، تعدادی از افرادی که این سازمان ها را رهبری می کنند، در مورد استفاده از هوش مصنوعی تصمیماتی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  می گیرند که پیامدهای گسترده ای برای جامعه خواهد داشت. بقیه ما باید لحظه ای را که در آن هستیم تشخیص دهیم و در شکل دادن به مسیر رو به جلو شرکت کنیم.

 

برخی از تاریخچه و تعاریف اساسی ... هوش مصنوعی چیست

آلن تورینگ، یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی، در سال 1950 پیشنهاد کرد که اگر یک ماشین بتواند با یک انسان مکالمه کند و انسان نتواند تشخیص دهد که با انسان دیگری صحبت می کند یا با یک ماشین، ماشین هوش انسانی را نشان داده است.

 

یادگیری ماشینی (ML) برای اولین بار در دهه 1950 وارد آگاهی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  عمومی شد، زمانی که بینندگان تلویزیون نمایشی از برنامه چکرز آرتور ساموئل را تماشا کردند که حریف انسانی خود، رابرت نیلی را شکست داد. با این حال، برای مدت طولانی، هوش مصنوعی تا حد زیادی در قلمرو نوابغ فناوری و علاقه مندان به داستان های علمی تخیلی محدود بود.

 

این نابغه‌های فناوری در طول هفت دهه گذشته ب آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه تعدادی دستاوردهای پیشگامانه دست یافتند، از جمله:

 

یک جدول زمانی

در سال 1956، آلن نیوول، هربرت سایمون و جی سی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان شاو نظریه پرداز منطق، اولین برنامه کامپیوتری هوشمند مصنوعی را توسعه دادند. آنها بخشی از یک گروه کوچک بودند که اصطلاح "هوش مصنوعی" را ابداع کردند.

هربرت سایمون در سمت چپ، تدریس آلن نیول، حدوداً در سال 1970، در سمت راست

تصویر بالا، سمت چپ، هربرت سایمون در سال 1949 به دانشکده CMU پیوست و به ایجاد چندین بخش و مدارس دانشگاه کمک کرد. آلن نیوول، تصویر سمت راست (حدود سال 1970)، دکترای مدیریت صنعتی (1957) را در مؤسسه فناوری کارنگی گرفت و بعداً دپارتمان علوم کامپیوتر CMU را تأسیس کرد.

 

در سال 1957، فرانک روزنبلات، پرسپترون، یک شبکه عصبی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مصنوعی اولیه که الگوها را تشخیص می داد، توسعه داد.

 

در سال 1965، جوزف وایزنبام ELIZA، اولین ربات چت را توسعه داد. این سیستم از پردازش محدود زبان طبیعی استفاده می کرد.

 

دهه 1960 و 70: هوش مصنوعی وارد جریان اصلی فرهنگ پاپ می شود:

«2001: یک ادیسه فضایی» برای اولین بار در سینماها (1968) به نمایش درآمد.

C-3PO و R2-D2 از طریق "جنگ ستارگان: یک امید جدید" (1977) به جهان معرفی می شوند.

اسباب بازی Speak & Spell به قفسه ها می رسد (1978).

 

1974 - 1980: اولین "زمستان هوش مصنوعی" دوره کاهش بودجه و در نتیجه کند شدن تحقیقات در هوش مصنوعی است.

 

در سال 1981، دولت ژاپن 850 میلیون دلار برای پروژه نسل پنجم کامپیوتر اختصاص داد هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان . هدف این بود که سیستم هایی ایجاد کنیم که بتوانند مانند یک انسان درگیر گفتگو و استدلال باشند.

 

در سال 1984، NAVLab اولین وسیله نقلیه زمینی خودران را توسعه داد.

 

دومین زمستان هوش مصنوعی بین سال های 1987 تا 1993 رخ داد.

 

در سال 1997، دیپ بلو، گری کاسپاروف، قهرمان شطرنج جهان را شکست داد.

 

در سال 2011، واتسون از IBM، کن جنینگز را در Jeopardy شکست داد و اپل سیری را به آیفون‌های خود اضافه کرد.

اصطلاحات رایج

اصطلاحات پیرامون هوش مصنوعی می تواند ترسناک باشد. در اینجا واژه نامه ای از اصطلاحات کلیدی است که اغلب وقتی مردم در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنند می شنوید.

 

الگوریتم: مجموعه ای از قوانین یا دستورالعمل هایی که به ماشین می گوید با داده های ورودی به سیستم چه کاری انجام دهد.

 

یادگیری عمیق: روشی برای یادگیری ماشینی که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد با تجزیه و تحلیل اطلاعات زیادی و طبقه‌بندی آن اطلاعات به دسته‌ها، به روشی شبیه مغز انسان یاد بگیرند. یادگیری عمیق به یک شبکه عصبی متکی است.

 

توهم: وضعیتی که در آن یک سیستم هوش مصنوعی اطلاعات ساختگی، بی معنی یا نادرست تولید می کند. اطلاعات اشتباه با اطمینان ارائه می شود، که می تواند تشخیص قابل اعتماد بودن پاسخ را برای کاربر انسانی دشوار کند.

 

مدل زبان بزرگ (LLM): یک برنامه کامپیوتری که  Artificial intelligence in plain language for children بر روی حجم عظیمی از داده های متنی مانند کتاب، مقاله، محتوای وب سایت و غیره آموزش دیده است. از آن درس گرفته است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.